HomeAutomobilių įranga

Turbokompresorius (turbina)

Turbokompresorius (turbina)

Nedidindami variklio litražo ir masės galime padidinti galią pritaikę turbiną. Galia yra proporcinga dujų slėgiui cilindruose, o slėgis priklauso nuo

Išmanūs Automobilių Prietaisai, Kuriuos Privalo Turėti Kiekvienas Vairuotojas
Automobilių chipavimas
Kompiuterinė automobilių diagnostika

Nedidindami variklio litražo ir masės galime padidinti galią pritaikę turbiną. Galia yra proporcinga dujų slėgiui cilindruose, o slėgis priklauso nuo sudegusio kuro mišinio. Bet kokiam kurui reikalingas oras, kad jis galėtų sudegti. 1 kg benzino sudeginti reikia 14,96 kg oro, o 1 kg dyzelinio kuro reikia 14,45 kg oro. Norint sudeginti kuo daugiau kuro, į variklį reikia patiekti kuo daugiau oro arba kuro. Tam varikliai yra tikrąja to žodžio prasme pripučiami, nuo to variklio galia padidėja net 30 – 50% ir daugiau.

Pripūtimas gali būti mechaninis, akustinis, turbokompresorinis ir kombinuotas. Mechaninis variklio pripūtimas nėra dažnai naudojamas. Kai pripūtimas akustinis, siurbiamas oras kolektoriuje slegiamas bangavimo principu, šio būdo daugiau trūkumų nei privalumų. Plačiausiai taikomas turbokompresorinis pripūtimas, nes yra gana ekonomiškas, panaudojama vartotų dujų plėtimosi energija, lyginant su paminėtais būdais. Variklio galia proporcinga pripūtimo slėgiui. Todėl turbokompresorius veikia inertiškai. Paspaudus akceleratorių, variklio sūkiai nepadidėja iš karto kaip mes norėtume, o reikiama variklio galia truputį atsilieka. Kas turi turbininį variklį, jie tai žino. Šį reiškinį lengva pastebėti norint greitai įsibėgėti ar lenkiant automobilį. Kiek paduodama oro ar kuro mišinio priklauso nuo kompresoriaus sūkių. Turbina gaminama iš karščiui atsparaus lydinio, o kompresorius iš aliuminio. Turbinos ir kompresoriaus rotoriai sumontuoti ant plieninio veleno.

Turbinoje dažniausiai išdyla guolių sandarinimo žiedai. turbokompresorius dirba labai sunkiomis sąlygomis,dideli karščio svyravimai ir sunkiai apkraunami guoliai, nes yra dideli variklio sūkiai. Grįžus iš ilgos kelionės patartina variklio iš karto neužgesinti, o palikti 3 – 5 minutes padirbti tuščiąja eiga. Per tą laiką turbinos įkaitusios detalės atvėsta ir taip išvengiama nepageidaujamų gedimų ir jūsų turbina veiks ilgiau. Jeigu automobilio išmetamosios dujos pasidarė baltos spalvos, o variklis neteko galios, tai reiškia, kad sugedęs turbokompresorius. Tikriausiai išdilo jo guoliai ir sandarinimo žiedas, esantis šalia turbinos darbo rato. Todėl alyva patenka į išmetimo vamzdį, garuoja ir sudaro dūmų debesį. Tada alyvos sąnaudos gali padidėti net iki 3l / 100km kelio. Labai svarbu laiku pakeisti variklio maitinimo sistemos oro filtrą. Užsinešus oro filtrui, turbo kompresoriaus siurbimo vamzdyje susidaro išretėjimas, kuris per sandarinimo detales iš guolių išsiurbia alyvą. Netrukus užsikerta turbokompresorius. Kaip patikrinti ar jūsų turbokompresorius yra vis dar geros būklės? Mažai naudoto automobilio ratai važiuojant 3 pavara asfaltuotu keliu 90 km/h greičiu staiga nuspaudus akceletarorių, pradeda praslysti (cypteli). senesnio automobilio ratai pradeda praslysti tik 2 pavara. Dar daugiau naudoto automobilio ratai nebepraslysta net ir 2 pavara. Šie požymiai rodo, jog turbokompresorių reikia taisyti. Turbokompresorius taisyti patiems neverta, nes negausime gero rezultato, geriau vežti į mūsų šalies serviso įmones, jie gauna svarbiausias detales ir užsienio. Nepamirškite, svarbu laiku keisti variklinę alyvą ir alyvos filtrą. Negalima vartoti nežinomos markės alyvos. Keičiant sintetinę alyva kas 10 000 km galima išvengti nepageidaujamų apnašų.