HomeNaujienosAutomobiliai

Elektromobilių „virusas” sparčiai plinta po pasaulį

Elektromobilių „virusas” sparčiai plinta po pasaulį

„Renault“ drauge su tyrimų institutais bei kitomis verslo kompanijomis Vokietijoje įgyvens projektą, kurio tikslas – ištirti elektromobilių efektyvu

5 daiktai patogiai ir saugiai išvykai automobiliu
Išmanūs Automobilių Prietaisai, Kuriuos Privalo Turėti Kiekvienas Vairuotojas
„Freak” organizuojamas Orientacinės varžybos, Vilnius

„Renault“ drauge su tyrimų institutais bei kitomis verslo kompanijomis Vokietijoje įgyvens projektą, kurio tikslas – ištirti elektromobilių efektyvumą intensyvaus eismo sąlygomis. Tyrimas bus atliekamas Vokietijos greitkelyje A40.

„Renault“ šiam projektui skyrė 40 iki–serijinių elektra varomų automobilių „Kangoo Express Z.E.“ ir „Fluence Z.E.“. 110 elektromobilių (perdirbtus „Fiat 500“, „Fiat Fiorino“) projekto įgyvendinimui suteikia „RWE“, teigiama išplatintame pranešime.

Projekto metu bus tiriamas elektra varomų automobilių tinkamumas kasdieniam mobilumui intensyvaus eismo sąlygomis didmiesčiuose. Vokietijos greitkelis A40, kuriame eismas itin intensyvus bei dažni transporto kamščiai, sudaro idealias sąlygas testuoti elektromobilių stipriąsias ir silpnąsias savybes, stebėti, kaip jie reaguoja į dažną greičio kitimą.

Vokietijos Federalinė susisiekimo, statybos ir būsto ministerija šiam projektui skyrė 7 mil. eurų. Projekto partneriai: „Renault Deutschland“, „RWE Effizienz“, „Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen mbH Aachen“, „Institut für Hochspannungstechnik“. Projekto koordinatorius – „EnergieAgentur.NRW“.

Iki 2011 m. vidurio projekto partnerė „RWE“ yra numačiusi įkurti elektra varomų automobilių įkrovimo infrastruktūrą Vokietijos Mülheimo, Eseno ir Dortmundo miestuose. „Renault“ elektra varomi automobiliai „Kangoo Express Z.E.“ ir „Fluence Z.E.“ bus pakraunami standartiniu bei greituoju būdu. Išsikrovusias „Fluence Z.E.“ baterijas bus galima per keletą minučių automatiškai pakeisti naudojant „Quick–Drop“ sistemą.

Vokietijos valdžia deda visas pastangas, kad iki 2020 m. jos keliais važinėtų milijonas aplinkai draugiškų transportų priemonių. Šią valdžios iniciatyvą palaiko ir šalies automobilių gamintojai, pristatydami naujus elektra varomų automobilių modelius.

Antai automobilių gamintojas „Mercedes-Benz“ Ispanijoje pristatė elektra varomo savo modelio „Vito“ prototipą. Šiame vokiečių gamintojo automobilio modelyje įrengta ličio-jonų baterijos technologija ir 90kW elektrinis variklis. Pranešama, kad su pilnai įkrauta baterija „Vito“ vidutiniškai nuvažiuos apie 128 kilometrus. Maksimalus šio automobilio greitis apribotas iki 80 km/val., praneša „Whatvan.co.uk“.

Šiais metais ketinama pagaminti 100 elektra varomų „Vito“, kurie bus skirti 20-čiai automobilių parko valdytojų ir viešosioms įstaigoms, užsiimančioms daiktų transportavimu jautriose zonose. Vėliau planuojama pagaminti dar 2000 vienetų minėtų elektromobilių. Šios naujienos buvo pristatytos Europos Sąjungos atstovų susitikime, kurio metu be kitų klausimų šalių-narių ministrai aptarė ateities technologijų ekonomines perspektyvas.

Elektromobilių virusas pasiekė ir Didžiąją Britaniją

Neatsilieka ir Didžiosios Britanijos vyriausybė – ji paskelbė savo planą, kuriuo tikimasi paskatinti įprastinių automobilių pakeitimą elektromobiliais. Šiame plane elektromobilio įsigijimui numatyta 25 proc. vyriausybės subsidija (t.y. iki 5 tūkst. svarų). Plane taip pat numatyta visoje šalyje įrengti tūkstančius įkrovimo stotelių, praneša „Allcarselectric.com“.

Iš viso šalies valdžia ketina skirti 350,7 mln. JAV dolerių britų vartotojams, norintiems įsigyti elektra varomas transporto priemones. Kaip teigė Didžiosios Britanijos transporto sekretorius Lordas Adonis, iniciatyva startuos 2011 m. sausį.

Krovimo stotelių infrastruktūrai plėsti numatyti 30 mln. svarų – stoteles ketinama įrengti prie darboviečių, gatvėse ir parkavimosi aikštelėse. Kai kuriuose miestuose šeimoms, kurios norės įsirengti pakrovimo stoteles savo namuose, vyriausybė kompensuos 75 svarus.

Automobilių gamintojai „Mitsubishi“ ir „Nissan“ pasveikino šį Didžiosios Britanijos žingsnį. Abi įmonės planuoja kitais metais šiame regione pristatyti savo elektromobilius – „2011 Nissan Leaf“ ir „Mitsubhishi i-MiEV“.

Elektromobiliams neabejinga ir JAV

Valdžios subsidijos elektromobiliams ir jiems reikalingai infrastruktūrai ne naujiena ir Jungtinėse Valstijose. Praėjusią savaitę Kalifornijos valstija parodė panašią iniciatyvą – paskelbė apie 5000 JAV dolerių mokesčių nuolaidą įsigyjant elektromobilius ir dar papildomus 7500 JAV dolerių, kuriuos ketinama skirti žmonėms, norintiems vairuoti aplinkai draugišką transporto priemonę.

JAV vykdomas „EV projektas“, kurio tikslas – daugelyje miestų įrengti elektromobilių pakrovimo stoteles. Šiame projekte dalyvauja per 50 įvairių organizacijų, tarp kurių – miestų valdžios, universitetai ir kt., kurie siekia užtikrinti paprastą elektromobilių vairuotojų prieigą prie reikalingos infrastruktūros.

Tokios valdžios iniciatyvos ne tik sumažina vartotojams elektromobilių kainas, palengvina jų pakrovimą, bet ir tarsi išsiunčia garsų signalą, kad šios technologijos patvirtintos „valdžios antspaudu“. Tam, kad elektromobiliai galėtų turėti teigiamą įtaką aplinkai, reikia, kad jų būtų daug. Šios iniciatyvos leis, kad tai įvyktų.

Dar šiais metais automobilių gamintojas „Ford“ Jungtinėse Valstijose ketina pristatyti savo elektra varomą „Transit Connect“. Europai šis elektromobilis turėtų būti pristatytas 2011 m.

Vokietijos Mülheimo