HomePatarimai

Vairo kolonėlių remontas – ką reikia žinoti

Vairo kolonėlių remontas – ką reikia žinoti

Vairo kolonėles paskirtis – perduoti vairo judesį vairuojamiesiems ratams. Automobilis lengvai vairuojamas gerai dirbančių vairo kolonėlės ir hidrauli

Ar būtina balansuoti ratus?
Pramoginės orientacinės varžybos – Šturmas
Greičiausias visų laikų STI modelis

Vairo kolonėles paskirtis – perduoti vairo judesį vairuojamiesiems ratams. Automobilis lengvai vairuojamas gerai dirbančių vairo kolonėlės ir hidraulinio vairo stiprintuvo pagalba. Automobilio eksploatacijos eigoje hidraulinėje vairo sistemoje atsiranda gedimų:

  • trūkumas alyvos bakelyje;
  • sumažėja skysčio slėgis hidraulinėje sistemoje;
  • neveikia arba vairo blogai veikia hidraulinis vairo stiprintuvas;
  • leidžia skystį hidraulinis vairo stiprintuvas;
  • iš kolonėlės bėga alyva;
  • nesandari hidraulinė sistema, ypač jungčių vietose;
  • vairo laisvumas;
  • dėl senėjimo ir nusidėvėjimo vairo stiprintuvo žarnos leidžia skystį;
  • sunkiai sukasi vairas;
  • hidraulinio skysčio prasisunkimas iš po guminių vairo kolonėlės gaubtų;
  • trūkčioja vairas;
  • užterštas hidraulinis skystis, į sistemą patenka oro;
  • ūžia vairo stiprintuvas
  • stringa vairo pavara;
  • blogai veikia vairas kraštinėse padėtyse;
  • bilda kolonėlė;
  • kliba vairas;
  • kliba vairo kolonėlė;

Kaip žinoti kad laikas remontuoti vairo kolonėlę:

 

  • Kas atsitinka, kai atsiranda ūžimas sukant vairą?

    Jei atsiranda ūžimas sukant vairą, vadinasi Jūsų vairo stiprintuvo sistemoje yra gedimas.

    Gali būti dvi priežastys:

    1. Trūksta skysčio vairo stiprintuvo sistemoje.

    2. Suputojęs skystis VS išsiplėtimo inde dėl nesandarios VS sistemos.

  • Ar reiktu keisti sugedusią vairo kolonėlę, ar galima ją restauruoti?

    Dažniausiai vairo kolonėlę galima restauruoti, bet pasitaiko, kad vairo kolonėlės dalys yra stipriai išsidėvėjusios ir tokiu atveju siūlytume ją pasikeisti.

  • Kiek kainuoja vairo kolonėlės arba vairo stiprintuvo siurblio remontas?

    Norėdami gauti išsamią informacija šiuo klausimu, prašome paskambinti mums kontaktuose nurodytais telefonais arba parašykite elektroninį laišką.

  • Ar aš sugadinsiu automobilio hidrauline vairo sistemą, jeigu važinėsiu be skysčio sistemoje?

    Taip, dažniausiai pažeidimai atsiranda per labai trumpą laiką, jeigu automobilis eksploatuojamas be, arba su labai mažai skysčio hidraulinėje sistemoje.

  • Ar galima naudoti tepalą su hermetikais, sandarikliais („stop leak“) tipo produkcija mano hidraulinėje sistemoje, jeigu ji leidžia skystį?

    Mes griežtai rekomenduojame, kad jūs nesinaudotumėte jokiais produktais kurie jums žada sustabdyti tekėjimą iš jūsų hidraulinės sistemos, nes tų preparatų dėka visos guminės dalys esančios sistemoje išbrinksta, tokiu būdu laikinai sustabdydamos tekėjimą, bet išbrinkusi guma suminkštėja ir nebetarnauja taip kaip turėtu, kas priveda prie dar didesnių sistemos pažeidimų.

  • Hidraulinis skystis renkasi mano vairo kolonėlės traukių apsaugose, ar tai normalu?

    Ne, traukių apsaugos skirtos tam kad apsaugoti vairo kolonėle ir vairo traukės nuo purvo patekimo į jas. Traukių apsaugose gali būti šiek tiek tepalo iš kolonėlės, bet jeigu ten jau renkasi skystis, tai reiškia, kad jūsų vairo kolonėlė jau netvarkoje.
  • Ar aš nebegalėsiu vairuoti jei mano vairo stiprintuvas sugenda?

    Jeigu suges jūsų vairo stiprintuvas vairuoti jūs galėsite, nors ir labai sunkiai suksis vairas.

  • Mano automobilis neturi vairo stiprintuvo sistema ar galima ja pastatyti?

    Daugeliui automobilių galima pastatyti vairo stiprintuvą, viskas priklauso nuo automobilio pagaminimo metų ir modelio, nors tai ganėtinai brangu.
  • Ar man reikia praplauti hidraulinę sistema, kai pakeičiu vairo kolonėlę ar stiprintuvo siurblį?

    Taip, apnašos ir nuosėdos susidaro hidrauliniame skystyje per jo eksploatacijos laiką ir nors skystis ir bus dalinai pakeistas, keičiant siurblį ar vairo kolonėlę, apie trečdalį skysčio kartu ir su visais nešvarumais vis tiek lieka sistemoje, kas gali sugadinti jūsų naują kolonėlę ar siurbly. Todėl pilnai praplaunant jūsų hidraulinę sistemą, galima žymiai prailginti jūsų hidraulinės sistemoj gyvavimą.

  • Kaip nustatyti ar vairo stiprintuvo skystį leidžia per apsauginę vairo kolonėlės gumą?

    Jei susuksite vairą iki galinės padėties tai vienoje pusėje vairo traukė išsisuks iki galo ir apsauginė guma išsitemps. Tokiu būdu bus galima lengviau pamatyti ar apsauginės gumos apačia sudrėkus nuo tepalo ir ar ji įplyšus. Esant šiam požymiui yra didelė tikimybė, jog leidžia per vairo kolonėlę ir bus reikalingas pilnas vairo kolonėlės remontas. Jei tepalu apibėgus vairuotojo pusės guma, tai dar yra galimybė, jog tepalas atbėga nuo kolonėlės viršutinės dalies ar nuo aukšto ar žemo spaudimo žarnų ar vamzdelių prisukimo vietos. Jei tepalu apibėgus keleivio pusės guma, tai beveik garantuotai galima teigti, kad leidžia vairo kolonėlė ir bus reikalingas pilnas kolonėlės remontas.

 

Kaip vyksta vairo kolonėlės remontas:

Vairo kolonėlių ir stiprintuvų (hidraulinių siurblių) remonto metu mazgai išardomi, išplaunami, pašalinama korozija, šlifuojami velenai, poliruojami, tekinamos ir presuojamos naujos įvorės, dedami nauji riebokšliai, guminiai ir tefloniniai sandarinimo žiedai. Sudilusios hidraulinės žarnos restauruojamos arba keičiamos naujomis.

Atlikus vairo kolonėlės remontą  būtina atlikti kompiuterinę ratų geometriją.

Vairo kolonėlių montavimo instrukcija

  1. Įsitikinti ar turima vairo kolonėlė yra lygiai tokia kokia numatyta automobilio gamintojo.
  2. Prieš montuojant vairo kolonėlę nuimti ir išplauti hidraulinio siurblio alyvos išsiplėtimo bakelį. Jis turi būti švarus, be alyvos, pašalinių daiktų ir skysčių  likučių.
  3. Jeigu vairo stiprintuvo hidraulinis siurblys nebuvo pristatytas testavimui kartu su vairo kolonėle jis privalo būti išrinktas, patikrintas, išplautas ir neradus paviršių ar mechanizmo pažeidimų, surinktas naudojant naujus sandariklius. Jei naudojamas naujas alyvos siurblys (užpildytas alyva) arba jis (naudotas hidraulinis siurblys) buvo pristatytas Vairo Kolonėlės Remonto bazės testavimui kartu su remontuojama vairo kolonėle arba jeigu sistema ne hidraulinė,-pereikite prie 5-o montavimo instrukcijos punkto.
  4. Įsitikinti aukšto ir žemo slėgio vamzdyno sandarumu. Jį švariai išplauti ir prapūsti suspaustu oru. Vamzdyne neturi būti drėgmės, tepalų liekanų, dulkių ir kitų pašalinių daiktų.
  5. Visų sujungimų vietose pašalinti  senų tarpiklių liekanas. Įsitikinti ar paviršiai nepažeisti, neturi pvz.-įbrėžimų, dėl kurių sistema galėtų tapti nesandari. Išvalyti sujungimus taip, kad jie atgautų pirminę formą (pvz. –plokštumą).  Jei tai neįmanoma, sujungimus ir/ar vamzdyno dalis būtina pakeisti. Taip pat įsitikinti pakankamu vamzdynų pratekamumu.
  6. Montuoti vairo kolonėlę tik gamintojo numatytuose taškuose. Montavimo vietos negali būti modifikuotos, negamykliškai suvirintos ar kitaip pakeistos. Jeigu montavimo taškai turi gumines ar kitokias įvores, jos turi būti pakeistos naujomis prieš vairo kolonėlės montavimą.
  7. Sujungimo vietose naudoti tik gamintojo numatytus tarpiklius ir tik pagal gamintojo nustatytą kiekį.
  8. Draudžiama naudoti bet kokias papildomas sandarinimo medžiagas nenumatytas gamintojo. (hermetikas, papildomos poveržlės, sąvaržos ir pan.)
  9. Patikrinti visas vairo mechanizmo sudedamąsias jungimosi ir judančias dalis. Kryžmės, išdrožos ir kiti sujungimai negali turėti jokio laisvumo, kuris nenumatytas gamintojo. Visi padidinti laisvumai turi būti pašalinti prieš montuojant vairo kolonėlę.
  10. Vairo kolonėlė turi būti montuojama originalioje komplektacijoje, be papildomų patobulinimų.
  11. Vairo traukės ir antgaliai turi būti nauji arba idealios būklės, tokie kaip numatyti gamintojo.
  12. Vairo kolonėlės apsaugos turi būti naujos, tinkamai parinktos pagal vairo kolonėlę ir automobilį, bei sandariai užspaustos metalinėmis sąvaržomis, nebent gamintojo numatyta kitaip.
  13. Montuojant vairo kolonėlę būtina nustatyti vairo padėties ir vairo kolonėlės veleno tikslias centines padėtis prieš jas sujungiant tarpusavyje.
  14. Vairo stiprintuvo žarnynas privalo būti sujungtas tinkama kryptimi, -aukštas ir grįžtamasis slėgis tam priklausančiose montavimo vietose.
  15. Visi sistemos sujungimai ir tvirtinimai turi būti sujungti ir suveržti tinkama jėga, turi būti įsitikinta jų patvarumu ir sandarumu.
  16. Sistemose, kuriose gamintojo numatytas vairo stiprintuvo skysčio filtras, jis turi būti pakeistas nauju prieš sumontuojant vairo kolonėlę.
  17. Hidraulinio stiprintuvo diržinės pavaros diržas turi būti naujas, įtempimo elementai ir guoliai nauji arba idealios būklės.
  18. Įsitikinus, kad visi aukščiau išvardinti veiksmai atlikti taip kaip nurodyta, užpildyti vairo stiprintuvo hidraulinio skysčio rezervuarą nauju skysčiu pagal gamintojo nurodytą tipą. Negalima naudoti universalių alyvų. Užpildžius bakelį beveik iki viršaus, automobilio ratams neliečiant žemės sukti vairą į kairę ir į dešinę švelniai pasiekiant kraštutines padėtis. Skysčio lygiui bakelyje žemėjant pildyti iki normos.
  19. Pasiekus skysčio normą ir jai nebemažėjant sukimo judesių metu, patikrinti ar sistemoje neatsiranda skysčio nuotėkis. Sistemai esant sandariai galima užvesti automobilio variklį. Užvedimo metu draudžiama kelti variklio apsukas akseleruojant. Užvedus variklį leisti dirbti laisva eiga, sukinėjant vairą būtina atidžiai stebėti alyvos lygį išsiplėtimo bakelyje. Jį palaikyti tarp min ir max padalų.
  20. Stengtis kuo greičiau pašalinti orą iš vairo stiprintuvo sistemos saugant alyvos siurblį. Tai turėtų įvykti maksimaliai per pirmas 5-ias minutes. Stebėti ar vyksta skysčio cirkuliacija, jos neesant nedelsiant gesinti automobilio variklį ir ieškoti to priežasčių. Sukinėjant vairą iki kraštinių padėčių vairo stiprintuvo žarnos neturi susitraukti ar pernelyg išsiplėsti.
  21. Nuorinus sistemą vairo stiprintuvo siurblys neturi skleisti pašalinių garsų.
  22. Įgyvendinus visus aukščiau išvardintus punktus nuleisti ratus ant žemės ir testuoti sistemą su esančiu natūraliu pasipriešinimu. Stebėti ar neatsiranda anksčiau išvardinti šalutiniai veiksniai. Pastebėjus nors menkiausius nesklandumus nedelsiant gesinti automobilio variklį ir ieškoti to priežasčių.
  23. Atlikti ratų geometrijos reguliavimą pagal standartinius gamintojo nurodymus. Pakabos tampriųjų elementų laisvumas taip pat turi neigiamos įtakos vairo mechanizmo veikimo ilgaamžiškumui. Ypatingą dėmesį atkreipti į amortizatorių atramas bei jų guolius, spyruokles. Visi kiti lementai taip pat negali turėti padidinto laisvumo.
  24. Tinkamai sureguliavus ratų geometriją ir sistemai tinkamai veikiant atlikti 3-5 km bandomąjį važiavimą. Tikrinti ar sistema tinkamai veikia, ar vairo stiprintuvas veikia tolygiai, ar posūkiuose nemažėja jo jėga ir t.t.
  25. Dar kartą atlikti visų vairo stiprintuvo agregatų veikimo ir sujungimų sandarumo patikrą. Pastebėjus pašalinius garsus, sujungimų nesandarumus, pernelyg didelį alyvos putojimą ar bet kokius kitus nepageidaujamus veiksnius, sustabdyti sistemos veikimą ir kuo operatyviau išaiškinti to priežastis. Priežasčių nepašalinus sistemos naudoti negalima.