Lietuvos degalų rinkoje dar visai neseniai buvo pastebima kylanti kuro su biopriedais pasiūla. Naudoti transporte mažesnės oro taršos degalus skati
Lietuvos degalų rinkoje dar visai neseniai buvo pastebima kylanti kuro su biopriedais pasiūla. Naudoti
transporte mažesnės oro taršos degalus skatino ir Europos Sąjungos direktyva. Vis dėlto daugelio šalių
naudojamą kaip ekonomiškai ir ekologiškai naudingesnį, mūsų šalyje šį kurą renkasi palyginti nedaug
vairuotojų. 2011 m. ir 2012 m. žiedinių lenktynių „Fast Lap” čempionas Jonas Poškus stebisi tokiu tautiečių,
dažniausiai mėgstančių skaičiuoti kurui išleidžiamus pinigus, vangumu.
„Anksčiau savo benzinu varomam automobiliui „Mitsubishi Lancer Evo VIII”, kurį perdariau į lenktynėms
naudojamą bolidą, naudojau tiek įprastus degalus, tiek kurą su biopriedais, – pasakoja J. Poškus. –
Pasiskaičiavęs, jog važinėti biokuru varomu automobiliu yra kur kas pigiau, kitokios rūšies degalų daugiau
nebepyliau“. Lenktynininko teigimu, dėl to nesumažėjo nei automobilio galia, nei patikimumas. „Kaip
vartotojas, žiūriu, kad degalų kainos ir kokybės santykis būtų tinkamas, o kadangi jokių trūkumų
nepastebėjau ir variklio galingumas nepakito – naudojau degalus su biopriedais,“ – sako J. Poškus.
Ekonominė nauda – ne vienintelė priežastis, dėl kurios lenktynių čempionas palankiai žiūri į šiuos
degalus: „Asmeninis indėlis į oro taršos mažinimą taip pat suteikia motyvacijos atsakingai rinktis degalus.“
J. Poškus svarsto, jog jei žmonės daugiau žinotų apie kuro su biopriedais naudą jų kišenei ir aplinkai,
akivaizdžiai padaugėtų jį besirenkančių. Tam dar reikėtų sugriauti ir kai kuriuos mitus: „Suprantamai
išaiškinus ir pagrindus realiais faktais, būtų paneigta iki šiol gandais apaugusi kuro su biopriedais tema, jog
šis kuras gadina variklius“.
„Mažesnė kaina ir ekologiškumas – tokie esminiai degalų su biopriedais privalumai, lyginant jį su įprastu
benzinu“, – sako degalinių tinklo „Lukoil Baltija“ viešųjų ryšių agentūros atstovė Justina Vaitkevičiūtė. Kuro
su biopriedais rūšys 98E15 ir 98E25 nuo įprasto kuro skiriasi grynojo etanolio procentine dalimi (15 proc.
ir 25 proc.) ir atitinkamu benzino kiekiu. Kuo mažesnė benzino dalis, tuo pigesni degalai ir mažesnė oro
tarša.
Pasak J.Vaitkevičiūtės, 98E15 ir 98E25 kuro rūšys tinka daugeliui standartinių automobilių su standartine
kuro tiekimo sistema, kurie yra ne senesni nei 10 metų. Tuo tarpu pigiausi degalai E85 reikalauja
perdarytos kuro tiekimo sistemos arba automobilio modelio, kuris šiam kurui pritaikytas jau gamykloje.
Šiuo metu bendrovei „Lukoil Baltija“ priklauso didžiausias mažmeninės prekybos naftos produktais tinklas
Lietuvoje – iš viso 114 degalinių. Iš jų 72-ose degalinėse prekiaujama 98E15, o iki rugsėjo pabaigos
planuojama pradėti prekiauti ir 98E25 kuru 15-oje „Lukoil Baltija“ degalinių.