Kuo skiriasi žieminės ir vasarinės padangos?

Kuo skiriasi žieminės ir vasarinės padangos?

Šalyse, kuriose oro sąlygos yra kintamos ir ekstremalios, lygiai taip pat kai ir Lietuvoje yra privaloma turėti dvejus padangų komplektus – vieną skir

2012-01-22 WINTER FIESTA! – Trakai
SmartRace orientacinės automobilių lenktynės Kaune! 11.04.09
Balandžio 13-ąją į Kauną sugrįžta automobilių orientacinės varžybos RAT RACE!

Šalyse, kuriose oro sąlygos yra kintamos ir ekstremalios, lygiai taip pat kai ir Lietuvoje yra privaloma turėti dvejus padangų komplektus – vieną skirtą žiemai, kitą vasarai. Tačiau koks yra tikrasis skirtumas tarp vasarinių ir žieminių padangų? Šiame straipsnyje pateiksime daugiau informacijos apie jų specifikacijas.

Žieminės padangos

Yra trys esminiai vasarinių ir žieminių padangų skirtumai: struktūra, gumos mišinys ir protektoriaus raštas.

Šio tipo padangos puikiai tarnauja esant žemesnei nei +7 0C temperatūrai. Jos išlieka lanksčios, skirtingai nei vasarinės arba sezoninės padangos. Kita vertus, esant aukštesnei nei +7 0C temperatūrai žieminės padangos tampa dar minkštesnės, o tai reiškia, kad jos greičiau susidėvi. Žieminės padangos turi gilų protektorių, kad sukibimas su sniegu žiemos metu būtų kuo geresnis. Sutankėjęs ir susigulėjęs sniegas jį dar labiau padidina apsnigtuose ir apledėjusiuose keliuose.

Žieminių padangų protektorius susideda iš tūkstančių siaurų angų/griovelių protektoriaus blokuose, kad vanduo išsisklaidytų ir būtų išvengta akvaplanavimo. Šie grioveliai sukimba su sniegu, ledu ir purvu, kad būtų pasiektas pats optimaliausias sukibimas su keliu.

Vasarinės padangos

Vasarinės padangos užtikrina geresnį našumą šiltaisiais metų mėnesiais. Šios padangos turi gana kietą mišinį, kuris esant vidutinei teigiamai temperatūrai tampa minkštesnis ir taip prisitaiko tiek prie sausos, tiek prie šlapios dangos.

Vasarinėse padangose yra mažiau griovelių nei žieminėse, tačiau specialus protektorius sumažina akvaplanavimą. Esant aukštesnei temperatūrai, jis užtikrina geresnį išilginį ir skersinį sukibimą tiek šlapiuose, tiek sausuose keliuose.

Nors vasarinės padangos gali atlaikyti daugumą oro sąlygų, jos nėra tinkamos atšiauresniam, šaltesniam klimatui. Šios vasarinės padangos yra iš kietesnio kaučiuko mišinio ir mažesnio natūralaus kaučiuko kiekio, lyginant su žieminėmis padangomis, todėl jos pradeda kietėti ir gali tapti trapios, esant mažesnei nei +7 0C oro temperatūrai. Tačiau esant aukštesnei temperatūrai jos puikiai prisitaiko ir netampa per minkštos. Tai reiškia, kad vasarinės padangos turi mažesnę trintį, todėl taupo degalus.

Vasarinės padangos paprastai turi blokinį protektoriaus raštą ir didelį sąlytį su keliu. Tai žymiai padidina transporto priemonės manevringumą bei labai sutrumpina stabdymo kelią.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0