HomePatarimai

Į ką atsižvelgti perkant vasarines padangas?

Į ką atsižvelgti perkant vasarines padangas?

Po žiemos ateinantis pavasaris ne vieną verčia susimąstyti apie padangų keitimą. Jei praėjusio sezono vasarinės padangos itin susidėvėjo – o pagal ES

Kaip apsaugoti automobilį nuo karščio?
3 paprasti būdai kaip sutaupyti degalus
Valytuvai

Po žiemos ateinantis pavasaris ne vieną verčia susimąstyti apie padangų keitimą. Jei praėjusio sezono vasarinės padangos itin susidėvėjo – o pagal ES standartus jos susidėvėjusiomis laikomos, kai protektoriaus gylis mažesnis nei 3 mm, laikas pirkti naujas. Vasarinių padangų yra įvairių rūšių bei įvairių parametrų. Straipsnyje apžvelgsime svarbiausius, kad jums būtų lengviau pasirinkti.

Visos padangos skirstomos į vasarines, žiemines ir universalias. Vasarinių padangų tipai:

  • simetrinės;
  • asimetrinės;
  • kryptinės.

Simetrinės padangos yra tokios, kurių abi pusės vienodos ir nėra skirtumo iš kurios pusės jos bus montuojamos. Jos tylios, ilgaamžės, ekonomiškos, tolygiau dėvisi, nei kitų rūšių. Lyginant su asimetrinėmis ir kryptinėmis jų eksploatacinės savybės ant šlapios kelio dangos dažnai yra kiek prastesnės. Tokios padangos rekomenduojamos miesto automobiliams.

Asimetrinės padangos yra tokios, kurių išorinės ir vidinės protektoriaus dalys skirtingos. Jos saugios važiuojant tiek sausa, tiek ir šlapia kelio danga. Jei šių padangų permontavimu užsiimsite patys – atkreipkite dėmesį į užrašą „Outside“, kuris nurodo, kad ši padangos pusė turi būti rato išorinėje pusėje.

Kryptinės padangos turi išskirtinį V formos raštą ir montuojamos sukimos kryptimi. Šios padangos itin gerai išmeta vandenį, tad sumažina akvaplaningo tikimybę. Šias padangas dažnai renkasi sportinių automobilių vairuotojai, taip pat tie, kuriems tenka dažnai vykti šlapia kelio danga. Ant šių padangų rasite žymę su rodykle ir užrašą „Rotation“, kuris nurodo montavimo kryptį. Šių padangų minusas – netolygus dėvėjimasis. Taip pat jos gali būti triukšmingesnės, nei kitų rūšių padangos.

 

Toliau renkantis padangas reikia atkreipti dėmesį į šiuos duomenis, kurie yra privalomi Europos sąjungoje eksploatuojamoms padangoms:

  • kuro sąnaudų lygis dėl padangų pasipriešinimo riedėjimui;
  • vandens išstūmimas ir sukibimas su šlapia kelio danga;
  • triukšmingumas.

Kuro sąnaudų lygis labai skiriasi priklausomai nuo padangos aukščio, kietumo – priklausomai nuo šių parametrų jūsų kuro sąnaudos gali būti didesnės ar mažesnės net 20%. Visos ES eksploatuojamos padangos žymimos raidėmis nuo A iki G. A reiškia aukštą kuro taupymo lygį, o G patį žemiausią. Jei leidžia galimybės – rekomenduojama rinktis kuo arčiau A raidės. Žinoma reikia nepamiršti, kad kuro sąnaudas didina:

  • mažas slėgis oro padangose (padidėja pasipriešinimas riedėjimui);
  • automobilio svoris (pvz. gal vežatės pilną bagažinę sunkių daiktų).

Naudodami aukštesnės klasės padangas išmesite į orą mažiau CO2, tad mažiau teršite aplinką.

Sukibimo su kelio danga ir vandens išstūmimo parametras taip pat žymimas raidėmis nuo A iki G, kur A yra aukščiausias įvertinimas, o F žemiausias. Šis parametras daro įtaką stabdymo keliui, kai kelio danga yra šlapia. Tarp A ir F stabdymo kelio gali būti net 18 metrų skirtumas. Tad aukštesnio įvertinimo padangos yra laikomos saugesnėmis. Svarbu palaikyti ir tinkamą oro slėgį padangose.

Triukšmingumo parametras dažnai nurodo ne tik decibelus, bet ir garsiakalbį su trimis bangomis, kurios gali būti juodos arba baltos. Jei juoda tik viena banga – triukšmo lygis žemas. Jei dvi – triukšmo lygis vidutinis. Jei juodos trys bangos – triukšmo lygis aukštas. Mažesnį triukšmą keliančios padangos sudaro mažesnį poveikį aplinkai.

Dar vienas svarbus parametras yra rato dydis. Jis žymimas raide R, o skaičius greta jo rodo padangos dydį coliais. Svarbu žinoti, kad netinkamo dydžio padangos užmontuoti nepavyks.

Priklausomai nuo jūsų automobilio aukščio reikia atkreipti dėmesį į padangos aukštį – pasirinkus per žemas padangas vairuosite nekomfortiškai. Padangos plotis taip pat svarbus matmuo – tinkama šio parametro savybė leis išlaikyti vairavimo stabilumą.