HomeNaujienos

Blogiausi praėjusio dešimtmečio modeliai

Blogiausi praėjusio dešimtmečio modeliai

Per praėjusį dešimtmetį pasirodė daug puikių automobilių, kurie verti atskiro lapo automobilių istorijos knygoje. Bet netrūko ir apgailėtinų modelių

Elektromobilių „virusas” sparčiai plinta po pasaulį
Datsun vėl gamins automobilius
„Renault F1” komanda pristatė bolidą R30

Per praėjusį dešimtmetį pasirodė daug puikių automobilių, kurie verti atskiro lapo automobilių istorijos knygoje. Bet netrūko ir apgailėtinų modelių. Nors jie to neverti, tačiau prisiminkime blogiausius…

Atrodo, šimtametė automobilių pramonės patirtis ir daugybė nesėkmingų, per šį laiką pagamintų automobilių turėtų būti gera pamoka nebekartoti klaidų. Turėdami tokią patirtį inžinieriai turėtų kurti tokius automobilius, kurių žmonėms iš tiesų reikia. Deja, taip nėra.

Per praėjusį dešimtmetį tūkstančiai neteisingai informuotų pirkėjų ir nusivylusių automobilių kompanijų akcininkų turėjo taikstytis su neįgyvendintomis svajonėmis ir kasdienėmis bėdomis. Ypač stebina tai, kad kai kurie XXI amžiaus pirmųjų metų automobiliai nesugebėjo įgyvendinti savo tikslų ir neįtiko jokiai auditorijai.

Išvardinti nesėkmingus modelius nėra sunku. Tai automobiliai, gerokai atsilikę nuo pardavimų prognozių, anksti buvo nutraukta jų gamyba, per pirmuosius eksploatavimo metus jie siaubingai atpigo. Visi trys didžiausi šio pasakojimo nelaimėliai anksti pasitraukė iš rinkos. Bet dėl ko atsiranda tokios nesėkmės?

Kalbant apie „Fiat Croma” ir „Renault Vel Satis”, gamintojai bandė sugrįžti į senokai apleistus sektorius, kuriuose, tiesą sakant, jų niekas nelaukė. 2005-ųjų „Croma” pakeitė 1994-ųjų modelį, pusėtiną „Ford Scorpio” konkurentą, kurio buvo parduota beveik pusė milijono — stulbinanti sėkmė, palyginti su pastarojo dešimtmečio „Fiat“ bandymu.

„Renault“ su „Vel Satis” bandė pakeisti sėkmingą modelį 25, kurio tiesioginis įpėdinis „Safrane” buvo sutiktas išties nepalankiai. Kompanija tikėjosi, kad šis didelis, keistos formos hečbekas leis „Renault“ pakilti į aukštesnės klasės sektorių — tai darydamas nusvilo ne vienas gamintojas. „Vel Satis”, net nesugebėjęs įsibėgėti, iškart nugarmėjo į dugną.

Kitas atvejis — netikėta „Peugeot“ nesėkmė sektoriuje, kurį kompanija puikiai išmanė. Mažų automobilių senbuvių gaminys 1007 buvo kontraversiškos koncepcijos, kuri pirkėjų tiesiog neįtikino. Tiesa, automobiliams nepasiseka ir dėl kur kas elementaresnių priežasčių. Jie gali būti tiesiog blogi (barškėk toliau, „Dodge Avenger”), nesutapti su pirkėjų nuostatomis („VW Phaeton”), neįtikinti bandymai naujose sferose („Jagura X-type”) ar neverti garsaus vardo ir įvaizdžio („Alfa Spider”).

Galiausiai automobilio sėkmė priklauso nuo vieno faktoriaus — ar jis pakankamai geras, kad būtų trokštamas? Daugelis iš čia minimų automobilių tokie tikrai nėra.

Autocar