JAV saugaus kelių eismo institutas IIHS nusprendė patikrint ar maži automobiliai taip pat gerai saugo keleivius kaip ir dideli. Reikalas tas, kad daug
JAV saugaus kelių eismo institutas IIHS nusprendė patikrint ar maži automobiliai taip pat gerai saugo keleivius kaip ir dideli. Reikalas tas, kad daugelis vairuotojų įsitikinę, jog vidutinio dydžio sedanas yra saugesnis už mažalitrį automobiliuką.
Paaiškėjo, kad didelių automobilių savininkai yra teisūs. IIHS ekspertai bandymu metu leido susidurti dideliam ir mažam automobiliams. Paaiškėjo, kad tokios avarijos atveju mažasis automobiliukas labai prastai saugo vairuotoją ir keleivius. Prastai pasirodė net per standartinius avarinius bandymus daug taškų uždirbę modeliai.
Buvo išbandyti šie modeliai: „Honda Fit” ir didelė „Honda Accord”, „Smart Fortwo” ir „Mercedes-Benz C-class”, „Toyota Yaris” ir „Toyota Camry”. Visi minėti automobiliai puikiai pasirodė per standartinius avarinius bandymus, kai automobilis atsitrenkia į kliūtį. Deja, paaiškėjo, kad kliūtis ir kitas automobilis – skirtingi dalykai. Kuo lengvesnis ir mažesnis yra automobilis, tuo sunkesnius sužalojimus gali patirti vairuotojas ir keleiviai. Taip pat daug lemia variklio dangtis – kuo jis didesnis, tuo geriau.
Ekspertus šokiravo tai, kaip susidūrimo metu maži automobiliukai atšokdavo nuo didelių sedanų. Aiškiausiai tai buvo matyti per „Smart” ir „C-class” susidūrimą. „Mercedes” davikliai užfiksavo standartinius pažeidimus, o mažylis „Smart” buvo suplotas į blyną.
Paviešinus bandymų rezultatus visi automobilių gamintojai pareiškė, kad bandymai buvo atlikti nekorektiškai. Esą negalima leisti susidurti mažam ir dideliam automobiliams. IIHS į tai atsakė, kad jie nesirengė niekam dalinti balų. Tiesiog reikėjo sužinoti ar maži automobiliai tikrai yra saugūs.