HomePatarimai

Ar galima važinėti žieminėmis padangomis vasara?

Ar galima važinėti žieminėmis padangomis vasara?

Ar galima vasarą važinėti su žieminėmis padangomis? Tai nėra tuščias klausimas, nes naktį ir rytą dar šalta. Eismo taisyklės nedviprasmiškai nurodo

„Valentino diena 2011” – automobilių slalomas 02.13d. Trakai
„INSANE Winter”- crazy slalomas Trakuose Gruodžio 5d.
Vokiškų sportinių automobilių gamintojas – Melkus

Ar galima vasarą važinėti su žieminėmis padangomis?

Tai nėra tuščias klausimas, nes naktį ir rytą dar šalta. Eismo taisyklės nedviprasmiškai nurodo, kad su dygliuotomis padangomis galima važinėti iki balandžio 10 dienos (pradedame važinėti lapkričio 1 d.), o vasarines padangas draudžiama naudoti nuo lapkričio 10 iki balandžio 1 dienos (277 ir 278 punktai). Apie žiemines nedygliuotas padangas taisyklėse neužsimenama. Tačiau, net ir vieną dieną pavėlavus “perauti” automobilio žiemines padangas į vasarines, vairuotojui gali brangiai kainuoti.

Kadangi apie nedygliuotas žiemines padangas eismo taisyklėse nieko nesakoma, nereikia mokėti baudos policijai. Pavojus vairuotojų tyko iš kitos pusės. Jį kelia draudimo įstatymo reikalavimai.  “Pagal įstatymą draudimo kompanijos atlygina žalą tretiesiems asmenims už avariją, kurią padarė jų klientas – avarijos kaltininkas, žiemą važinėjęs su vasarinėmis, o vasarą – su žieminėmis padangomis. – sakė L. Gecas – Bet vėliau kompanijos regreso tvarka išsireikalauja iš kliento – avarijos kaltininko šiuos pinigus. Jeigu policija nustatys ir savo pažymoje mums nurodys, kad nedygliuotų žieminių padangų eksploatacija vasarą nebuvo avarijos priežastis, nors klientas ir buvo kaltininkas, mes žalą atlyginsime be išlygų ir iš savo kliento pinigų nereikalausime.”

Kelių eismo taisyklės nedraudžia naudoti žieminių padangų vasarą, taigi policijos jums bijoti nereikia. Bet yra kiti svarbūs argumentai, verčiantys naudoti konkrečiam sezonui pritaikytas padangas.

Visų pirma, žieminės padangos daug blogiau nei vasarinės kimba tiek su šlapiu, tiek su sausu asfaltu. Dėl to automobilis sunkiau valdomas įveikiant posūkius, atsiranda akvaplaningo pavojus (kai prarandamas sukibimas su keliu dėl vandens sluoksnio). Palyginti su vasarinėmis padangomis, gerokai blogesni ir stabdymo testo rezultatai.

Kadangi žieminių padangų konstrukcija visiškai kitokia (dideli, rečiau išdėstyti protektoriaus kubeliai, minkštas gumos mišinys, didelis kiekis griovelių), jos ne tokios kietos, tai akivaizdžiai mažina vairavimo tikslumą. Be to, senesni žieminių padangų modeliai skleidžia gerokai daugiau garso važiuojant nei jų vasariniai atitikmenys.

Žiemines padangas vasarą derėtų keisti į vasarines ir dėl ekonominių priežasčių. Esant teigiamoms temperatūroms, žieminės padangos dėvisi nepalyginamai greičiau nei žiemą. Minkštą žieminę padangą taip pat labai lengva pažeisti, ypač mašinose be ABS. Net vieną kartą staigiai sustabdžius, gali vietomis nusitrinti protektorius. Tokios padangos jau neįmanoma pataisyti, ją teks išmesti.

Būtent todėl, nors ir daug saugiau yra naudoti žiemines padangas vasarą nei vasarines žiemą, siūlytume taupyti kitaip. Kas nori šiek tiek sutaupyti ir važinėja daugiausiai mieste arba vietovėse, kur nebūna daug sniego ir labai žemų temperatūrų, galėtų pirkti ir universaliąsias padangas. Žinoma, reikia atminti, kad vasarą jos neprilygsta vasarinėms padangoms, o žiemą – žieminėms. Tačiau tokių padangų valdymo ir stabdymo testų rezultatai yra normos ribose.