Daug kas žino pagrindinius ratlankio matmenis, t.y. ratlankio skersmuo, plotis, skylių skaičius ir atstumas tarp jų centrų, tačiau mažai kas žino tokį
Daug kas žino pagrindinius ratlankio matmenis, t.y. ratlankio skersmuo, plotis, skylių skaičius ir atstumas tarp jų centrų, tačiau mažai kas žino tokį dydį kaip ratlankio išnešimas. Kiekvienas lietas ratlankis turi tokį matmenį, kaip ratlankio išnešimas. Labai daug kur galite rasti akronimą ET. ET – tai vokiško žodžio sutrumpinimas. Einpresstiefe išvertus iš vokiečių kalbos reiškia poslinkis arba išnešimas.
Kaip sužinoti, koks yra ratlankio išnešimas?
Šis klausimas gan sudėtingas daugeliui žmonių, nes niekas neįsivaizduoja, kur ieškoti šio dydžio. Su automobilio padanga viskas aišku: visi duomenys surašyti ant padangos šono. Koks yra ratlankio išnešimas, galite pasižiūrėti kitoje ratlankio pusėje:
Yra būdas nustatyti ratlankio išnešimą pačiam. Tai galima padaryti labai paprastai pagal nesudėtingą brėžinuką:
Norint nustatyti ratlankio išnešimą, turite pradžioje išmatuoti ratlankio plotį (A). Tuomet jums reikia susirasti, kur yra ratlankio centrinė ašis: plotį A padalinkite pusiau (B=A/2). Išmatuokite ratlankio nugaros atstumą nuo krašto (atstumas C). Ratlankio išnešimo dydis skaičiuojamas: išnešimas=C-B. Viršuje pateiktame brėžynyje nugaros gylis yra mažesnis nei ratlankio centro atstumas, vadinasi šis išnešimas yra neigiamas.
Ratlankis gali ir iš viso neturėti išnešimo. Tokiu atveju ratlankio centrinė ašis sutaps su ratlankio nugara. Kuo didesnis yra ratlankio teigiamas išnešimas, tuo padanga atsidurs arčiau mašinos rėmo. Jeigu bus didelis neigiamas išnešimas, padanga bus toliau nuo mašinos rėmo. Esant dideliam padangos neigiamam išnešimui padanga net gali išlysti už automobilio sparno.