Kelių eismo taisyklės nedraudžia vasarą važinėti žieminėmis ar universaliomis padangomis. Policijos dėl to bijoti nereikia. Bet yra kitų svarbių arg
Kelių eismo taisyklės nedraudžia vasarą važinėti žieminėmis ar universaliomis padangomis. Policijos dėl to bijoti nereikia. Bet yra kitų svarbių argumentų, verčiančių pasirinkti konkrečiam sezonui pritaikytas padangas.
Kenkia temperatūros svyravimai
Jau kelinti metai ekonominės krizės išvarginti žmonės linkę taupyti pirkdami ne tik maisto produktus, drabužius, degalus, bet ir vieną svarbiausių automobilio dalių – padangas. Neretas vairuotojas renkasi ne du sezoninių padangų komplektus, o vieną – universalių. Daugelio kalbintų vairuotojų manymu, tai nėra labai blogai.
„Lietuvoje nedažnai pasitaiko tokios šaltos ir sniegingos žiemos, kaip pernai ir šiemet. Aš važinėju labai nedaug, tad man universalios padangos – pats tas“, – sakė 5 metų vairavimo stažą turintis uteniškis Darius, perkantis tik patikimų gamintojų kokybiškas universalias padangas.
„Žieminių padangų mišinys yra minkštesnis, palyginti su vasarinių. Vasarą žieminės padangos dyla greičiau nei vasarinės ir dėl to nieko nesutaupoma. Žiemą reikia važinėti su žieminėmis, o vasarą – su vasarinėmis padangomis. Gamintojai juk ne be reikalo projektuoja skirtingus produktus“, – sakė Antanas Kraujutis, UAB „Autotoja“ Atsarginių dalių skyriaus vadovas.
Šiaulių autoserviso meistras Marius tvirtino, kad universalios padangos nepritaikytos Lietuvos orams. „Universalios padangos vasarą labiau trinasi, tad nusidėvi daug greičiau nei vasarinės. Žiemą universalios padangos gali būti saugiai eksploatuojamos tik visiškai nuvalytomis miestų gatvėmis“, – sakė specialistas.
Pasak Mariaus, padangoms kenkia dideli temperatūros svyravimai. Lietuvoje fiksuojami net iki 62 laipsnių temperatūros svyravimai: nuo 32 laipsnių karščio vasaros metu iki 30 laipsnių šalčio žiemą. Pasak specialistų, esant dideliems temperatūros svyravimams, padangos greičiau dėvisi.
Reikėtų paisyti sezono
Pasak automobilių serviso meistro Juozo, racionaliausia ir praktiškiausia naudoti konkrečiam sezonui pritaikytas padangas. „Taupus vairuotojas naudojasi dviem ratų komplektais. Jam tada nereikia mokėti už permontavimą, balansavimą. Be to, permontuojant padangos gadinamos, nukenčia ir ratlankiai, ypač skardiniai“, – sakė automobilių specialistas.
Pasak Juozo, taupus vairuotojas žiemą vengs lietų ratlankių, nes yra didesnė tikimybė slystelėjus mašinai atsitrenkti į šaligatvį, didesnį akmenį ar kitą kietą daiktą. „Lietas ratlankis suduš, o skardinis tik deformuosis ir jį lengvai bus galima pataisyti, o ir jie patys daug pigesni už lietus. Vasaros sezonu visos padangos greičiau dyla ir tiesiog kvaila naudoti žiemines, nes jų protektoriaus leidžiamas dydis didesnis nei vasarinių“, – neabejoja autoserviso meistras.
Anot autoservisų atstovų, klientai neskuba įsigyti naujų padangų, o į servisą atvyksta su senomis ar pirktomis turguje iš restauruotų ar naudotų padangų pardavėjų. Pasak meistro Mariaus, tokiu atveju žmonės smarkiai suklysta.
„Prekeiviai turguose neretai apgaudinėja pirkėjus pjaustydami ir taip pagilindami padangų protektorius. Kiekviena padanga turi galiojimo laiką. Penkerių metų senumo padanga jau nėra tokia kokybiška, kokia yra nauja. Patarčiau rinktis kokybiškas ir garantiją turinčios padangas, o ne vaikytis pigių kainų turguose“, – sakė padangų specialistas.
Nusidėvėjimo riba
Kaunietis Tomas prieš keletą metų vasarą pabandė važinėti žieminėmis padangomis, o pernai – universaliomis. Nuo šių metų vyriškis važiuoja tik tam sezonui skirtomis padangomis.
„Nieko aš nesutaupiau, tik padangas „sudrožiau“. Šią vasarą jau važiuoju vasarinėmis, o žiemai pirksiu žiemines padangas. Kai tokie neprognozuojami orai mūsų šalyje, tai negalima, manau, pagaminti jokių universalių padangų“, – įsitikinęs Tomas.
Dauguma vairuotojų, ypač jaunimas, linkę savo automobilį įvairiai išpuošti, prabangai skiria nemažai pinigų, o pasirūpinti svarbiausiais dalykais pamiršta.
Anot automobilių specialistų, kiekviena padanga turi kritinę nusidėvėjimo ribą. Kai vasarinių padangų protektorius nusidėvi iki 1,6 mm, jų naudoti jau nebegalima. Susidėvėjus protektoriui, padangų efektyvumas sumažėja, automobilį daug sunkiau valdyti. Neretai šis faktorius tampa eismo įvykių priežastimi.