HomeAutomobiliai

Pirmasis „Kia Sorento” vertinimas

Korėjos gamintojas siūlo radikalesnį savo klasės atstovą - naujasis "Kia" SUV siūlo ne tik komfortą, bet ir  saugumą, erdvumą bei tobulesnę važiuoklę.

Automobilių remontas – važiuoklės dalių restauracija
Swedish Car Meet vol.3: Dragadienis rugsėjo 23
Vilniuje šią savaitę policija vykdys automobilių statymo kontrolės akciją

Korėjos gamintojas siūlo radikalesnį savo klasės atstovą – naujasis „Kia” SUV siūlo ne tik komfortą, bet ir  saugumą, erdvumą bei tobulesnę važiuoklę.

Norėdama padaryti savo modelius patrauklesnius, dizaino guru Peterio Schreyerio vedama „Kia“ kompanija sukūrė visais ratais varomą kozerį.

Įprastos „Kia Sorento” rėminės konstrukcijos, trumpų perdavimų intervalų pavarų dėžės ir „gyvosios“ galinės ašies gamyba pasibaigė. Naujajame modelyje visa tai pakeis monokoko konstrukcija, suteiksianti automobiliui pranašumus tiek kėbulo svorio, tiek saugumo srityje. Automobilis neseniai pelnė aukščiausią penkių žvaigždučių įvertinimą „EuroNCAP“ avarijų testuose.

Naujojo „Sorento” išvaizda taip pat pasikeitė į gerąją pusę: automobilio priekis — tarsi „Volvo XC60” ir „Nissan Murano” kombinacija. Platesnės Sorento vėžės ir žemesnė pakaba SUV valdymui suteikia tikslumo, kurio iki šiol trūko šiam KIA pirmtakui.

Didelio dėmesio sulaukė ir naujasis 197 AG 2,2 litro turbodyzelinis variklis, kuris šiuo metu yra geriausias savoje klasėje. Tai lengvai besisukantis ir daug sukimo momento turintis esant žemoms apsukoms agregatas. Variklis sujungtas su nauja šešių pavarų mechanine arba automatine transmisija leidžia ne tik kelyje aplenkti kitus automobilius, bet ir taupiai, nevarginančiai riedėti gatvėmis.

Sėdint patogia poza vairuotojo vietoje prietaisų valdymas pasirodė tikrai lengvas, o puikiai išdėstytas „Kia“ modeliams būdingas trijų cilindrų formos prietaisų skydelis — aiškus ir suprantamas. Gerokai padidėjo ir „Sorento” vidinė erdvė. Ratų bazė kiek patrumpinta, tačiau visa konsolė yra pastumta į automobilio priekį, o bagažinė — dar labiau į galą, tokiu būdu paliekant  daug vietos žmonių kojoms ir galvai. Visgi trečioji sėdynių eilė ilgų kelionių metu tinka tik mažiems vaikams.

Minkštai veikiantys naujojo „Sorento” amortizatoriai sugers visus kelio nelygumus. Įprastų universalų savininkai greituose posūkiuose jaus šoninį kėbulo svyravimą, o naujoji „Kia” su greitais bei vingiuotais keliais susidoroja su malonumu. Dinamika Sorento nusileidžia tik savo konkurentams „Ford Kuga” ir „Audi Q5”, tačiau sugeriamoji amortizatorių savybė šį trūkumą kompensuoja.

„Sorento” turėtų sėkmingai konkuruoti su tradiciniais septynviečiais universalais ir keleivinėmis automobilių versijomis, tokiomis kaip „Nissan Qashqai+2”. Kai kuriose rinkose galima užsisakyti tik priekiniais ratais varomą 2,2 litro turbodyzelinį „Sorento”, kuris už aprašytą modelį yra pigesnis pora tūkstančių litų, o geriausio komplekto septynvietis „turbodyzelis“ su automatine transmisija kainuoja 5 000 Lt brangiau.