Karštos dienos daro rūpesčių ne tik gaisrininkas, bet ir eiliniams automobilių savininkams. Per didelis karštis, kaip ir per didelis šaltis, yra ekstr
Karštos dienos daro rūpesčių ne tik gaisrininkas, bet ir eiliniams automobilių savininkams. Per didelis karštis, kaip ir per didelis šaltis, yra ekstremalios eksploatacijos sąlygos. Įvertinus tai, kad dauguma mūsų šalies keliais važinėjančių automobilių yra ne pirmos jaunystės, paaiškėja, kad per karščius jiems reikia ypatingo dėmesio.
Nepamirštam stebėti variklio
Turbūt ne vienas karštą dieną esame matę šalikelėje stovintį automobilį, iš po kurio variklio dangčio veržiasi garai. Taip atsitinka „užvirus” varikliui. Tie, kurie jau buvo susidūrę, patvirtins, kad tai – labai nemalonus dalykas. Daug paprasčiau ir pigiau užkirsti tam kelią, negu vėliau tvarkytis su pasekmėmis. Tausojant automobilį prieš keliones, ypač tolimas, rekomenduotina patikrinti, ar tinkamai veikia ventiliatoriaus ir termostato davikliai, apžiūrėti, ar švarios radiatoriaus grotelės. Profilaktinė sistemos patikra, jei kilo kažkokių abejonių, kainuos gerokai mažiau ir truks tikrai trumpiau negu kapitalinis perkaitusio variklio remontas.
Sakoma, kad atsarga gėdos nedaro. Kai taip karšta, net jei automobilį eksploatuojate tvarkingai ir profilaktiškai viską tikrinate, aušinimo skysčio bakelis bagažinėje tikrai nesutrukdys. Nelaimės dažnai ateina netikėtai, tad verčiau pasiruošti iš anksto ir, jei netyčia trūkus žarnelei aušinimo skystis pradės tekėti iš sistemos, jūs galėsite jį papildę ramiai važiuoti iki artimiausio serviso. Žinoma, pasirenkite, kad tokiu atveju automobilio salonas taps pirtimi. Jeigu kyla variklio perkaitimo rizika, verčiau maksimalia galia leisti veikti šildymo sistemai ir taip dalį šilumos pertekliaus perkelti nuo variklio į saloną, negu rizikuoti sugadinti patį variklį.
Saugome saloną
Esant dideliems karščiams kenčia ne tik automobilio detalės, bet ir salonas. Ypač daug tenka prietaisų skydeliui. Pasitaiko, kad visą dieną kepinančioje saulėje pastovėjusiame automobilyje plastikas perkaista ir pradeda skilinėti. Gali nukentėti tokios detalės kaip relė, davikliai ir t. t., esantys po priekiniu prietaisų skydeliu.
Nuo neigiamo saulės poveikio saugo prie langų tvirtinamos užuolaidėlės (kai kurie nauji automobiliai iškart jas turi), stiklų tonavimas (tik nereiktų pamiršti leistinų normų) arba atspindintis priekinio stiklo ekranas. Jei jau neišeina palikti automobilio pavėsyje, tai priekinį prietaisų skydelį pridenkite bent apmušalu arba žemėlapiu – tai irgi pagelbės.
Tausojame stabdžių sistemą
Prasidėjus karščiams galima susidurti su problemomis stabdžių sistemoje. Dažniausiai pasitaikanti problema – užviręs stabdžių skystis ir perkaitę frikcioniniai elementai – diskai ir trinkelės. Pavojingiausia vasarą važiuoti vingiuotais kalnų keliais, kur net ir nedidelis stabdžių sistemos gedimas gali baigtis didele problema. Taigi, jei planuojate vasarą daug keliauti, montuokite į savo automobilį kad ir kiek brangesnes, bet tik kokybiškas detales. Jos bus atsparesnės temperatūros pokyčiams ir patikimiau veiks.
Jeigu vyksite į kalnuotas vietoves, dažniau stabdykite ne stabdžiais, o varikliu. Taip skystis mažiau kais. Be to, svarbu kartkartėmis pakeisti ir patį stabdžių skystį. Senas skystis pamažu kaupia drėgmę ir po ilgo naudojimo praranda savybes ties maždaug +120 C, o naujas tvarkingai tarnauja iki + 180-200 C.
Saugomės staigių temperatūros pokyčių
Dažnai karščiai taip iškankina vairuotojus, kad jie pasirengę viskam, kad tik automobilio salonas maksimaliai atvėstų. Kai kurie šią problemą bando spręsti paleisdami į priekinį saulės kaitinamą stiklą didžiulį šalto oro srautą. Žinoma, tai stiklą ataušina, tačiau dėl tokio didelio temperatūrų skirtumo jis tampa trapus ir gali skilti. Norint saugiai atvėsinti vidų, reiktų per visus ortakius kiek atvėsinti centrinį prietaisų skydelį, o tik tada, orui salone atvėsus, jungti kondicionierių visa galia.
Švarus ir tvarkingas
Tiesioginiai karšti saulės spinduliai kenkia ir automobilio dažams. Laikui bėgant jie gali išdegti. To išvengti nelabai pavyks, tad vasarą reiktų dažniau plauti automobilį. Jeigu po kelionės automobilis apsitaškė, verčiau iškart jį nuplaukite, nes kitaip dažai degs netolygiai.
Prižiūrime stiklus
Prieš tolimas keliones būtina apžiūrėti priekinį stiklą ir prireikus jį pakeisti. Ypač blogai, jei prieš kelionę automobilis stovėjo nelygioje aikštelėje ir jo kėbulas buvo persikreipęs. Jeigu priekiniame stikle bus bent mažas įtrūkimas, padidėjus temperatūrai jis gali skilti. Laimė, jei įtrūkimas mažas, galima bandyti stiklą remontuoti, jei didesnis – ruoškitės keisti.
Taigi, nors šiuo metu už lango lietaus daugiau negu saulės, vasara dar nesibaigė ir, tikėtina, karščiai dar sugrįš. Tad tikimės, kad mūsų patarimai Jums pravers.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreview.lt