Birželio 3 d. Lietuvoje įvyks įdomus automobilių sporto renginys – „Nemuno Žiedo“ trasoje Kačerginėje lenktyniaus net 40 dar nematytų bolidų. Nors For
„Formula Junior“ savo gyvavimą pradėjo 1975 metais, kuomet lenktynės pradėtos vykdyti jau istoriniais tapusiais bolidais. 1993 m. įkurta „Formula Junior” asociacija (The Formula Junior Historic Racing Association (“FJHRA”), kuriai vadovavo Sarah Mitrike tėvas Duncan Rabagliati. Minėtos asociacijos nariai nėra profesionalūs lenktynininkai.
1997 m. „Formula Juniors” pirmą kartą startavo Monake. Kiekvienais metais minėtos varžybos vyksta skirtingose pasaulio šalyse.
Švenčiant „Formulės” 60 metų jubiliejų, visame pasaulyje vyksta 3 metų „World Formula Junior” lenktynių turai, aplankant daugelį ankstesnių „Formula Junior” lenktynių trasų.
Minėjimas, 2016 metais prasidėjęs Pietų Afrikoje, persikėlė į Australiją, Naująją Zelandiją, JAV, Europos šalis, na o štai 2018 metais nuspręsta apsilankyti Lietuvoje.
Trumpi faktai:
- Formulė 1 lenktynės yra labai brangios, o į jas patenka tik geriausi. Tai ką daryti kitiems, kurie taip pat nori pasivaržyti? Šis klausimas sukosi italų grafo Giovanni Lurani galvoje ir jam kilo mintis sukurti naują, lengvai prieinamą lenktyninių bolidų klasę. Taip 1958 metais buvo sukurta „Formula Junior“ – paprasčiausia formulių kategorija, skirta mėgėjams ir pradedantiesiems.
- Formula Junior nėra toks pat renginys kaip, tarkim, „Formulė 1“. Rengiamos įvairios lenktynės su savais niuansais. Rengti ir nacionaliniai „Formula Junior“ čempionatai, ir regioninės lenktynės. Dabar „Formula Junior“ yra istorinių automobilių lenktynės.
- Formula Junior yra istorinių bolidų lenktynės, todėl reikalavimai yra gana laisvi. „Formula Junior“ priskiriami bet kada istorijoje važiavę šios klasės bolidai, todėl tarp jų yra ir su varikliais priekyje, ir su varikliais gale, ir su 1, ir su 1,1 litro varikliais. Dabar į specialius „Formula Junior“ renginius priimami ir istoriniai „Formulės 4“ bolidai.
- „Lotus“ dominavimas. Garsus britų sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ visa galva pasinėrė į „Formula Junior“ lenktynes, kuriose ir dominavo. „Lotus“ anksti suprato aerodinamikos svarbą, todėl mažieji bolidai buvo labai aptakūs. „Lotus“ padėjo ir technologijos vystomos „Formulei 1“. Kiti dominuojantys vardai buvo „Lola“, „Brabham“, „Cooper“, „Stanguellini“.