HomeAutomobiliai

Elektromobiliai ir tai, ko apie juos nežinojote

Elektromobiliai ir tai, ko apie juos nežinojote

Remiantis elektromobilių gamintojų pateikiamais duomenimis, elektromobiliai nenaudoja įprastinio kuro, todėl lyginant juos su tradicinėmis transporto

„Škoda Yeti“: „sniego žmogus“ iš Čekijos
Naujos griežtesnės nuobaudos už KET pažeidimus
Vokiškų sportinių automobilių gamintojas – Melkus

Remiantis elektromobilių gamintojų pateikiamais duomenimis, elektromobiliai nenaudoja įprastinio kuro, todėl lyginant juos su tradicinėmis transporto priemonėmis, gerokai mažiau kenkia aplinkai. Elektromobiliai padeda sumažinti klimato kaitą ir leidžia vartotojams daugiau sutaupyti, todėl vis daugiau žmonių pastaruoju metu ima eksploatuoti elektromobilius. Tačiau taip pat yra daugybė dalykų, kurių šiuolaikiniai vartotojai apie elektromobilius dar nėra girdėję.

Pirmasis elektrinis automobilis buvo pagamintas 1884 m.

Pirmąjį elektromobilį sukūrė Londono išradėjas Thomas Parker, kuris buvo atsakingas už miesto tramvajų elektrifikaciją. Šis išradėjas dėka elektromobilių siekė sumažinti keliuose esančių didelėmis kuro sąnaudomis pasižyminčių ir aplinkai neigiamą įtaką darančių automobilių skaičių. Jo sukurtas elektromobilis turėjo didelės talpos įkraunamas baterijas.

Elektromobiliai buvo populiariausi automobiliai XIX a. ir XX a. pradžioje

Minėtame laikotarpyje elektromobiliai buvo kur kas patogesni (juos buvo lengviau valdyti ir jie buvo gerokai komfortiškesni) nei benzininiai automobiliai. Vidaus degimo variklis buvo pirminėse kūrimo stadijose, todėl negalėjo efektyviai pagelbėti automobiliams. Šiuo laikotarpiu elektromobilių buvo parduoda dešimtys tūkstančių, tačiau vėliau jų pardavimų skaičius reikšmingai sumažėjo, kai benzininiai automobiliai pradėti gaminti su daug pažangesniais varikliais.

Jų priežiūra ir eksploatavimas pasižymi nedideliais kaštais

Elektromobiliuose yra mažiau techninių detalių nei tradiciniuose automobiliuose, o tai reiškia, kad yra mažiau detalių, kuriomis reikia rūpintis. Nors elektromobilių baterijos nėra amžinos ir jos yra brangios, jų tarnavimo laikas yra pakankamai ilgas, todėl tai jų keitimui tenkančias išlaidas paverčia sąlyginai mažomis. Šių aplinkai draugiškų automobilių energijos suvartojimas taip pat yra žemas. Vidutiniškai elektromobilis sunaudoja 180Wh/km (arba 0.18 kW/km).

Elektromobilių savininkams geriausiai sekasi planuotis keliones

Elektromobilis nuostabus važinėjant mieste, tačiau reikalauja daugiau planavimo įgūdžių išvykstant iš miesto. Didesniems atstumams nuvažiuoti reikia daugiau energijos, tad reikia: žinoti, kur yra visos pakeliui esančios įkrovimo stotelės, planuoti, jog reikės laukti, kol bus kraunamas automobilis, teisingai išnaudoti laukimo laiką, pvz,  sužinoti kur skaniausia lazanija aplinkiniuose restoranuose. Tai reikalavimo planavimo įgūdžių ir daugiau domėjimosi aplinka.

„Tesla Roadster“ įkrautu automobiliu galima nukeliauti ilgiausią atstumą

2017 m. „Tesla Roadster“ modelis vienu įkrovimu galėjo nukeliauti apytiksliai 386 km, o tai buvo dvigubai didesnis atstumas nei didžiosios dalies elektromobilių. Naudojant 220V, šis modelis pilnai įkraunamas per 4 val., o per apytiksliai 30 min. jo baterija įkraunama 80 proc. Tačiau pats naujausias „Tesla Roadster“ modelis vienu įkrovimu galės nukakti net 1000 km atstumą.

Elektromobilių gamyba pasižymi didesniu išmetamo anglies dioksido kiekiu

Remiantis UCS ir EPA duomenimis, elektromobilių gamybos metu išmetamo anglies dioksido kiekis lyginant su įprastinių automobilių gamyba yra didesnis. Daugiausia išmetamo anglies dioksido atsiranda elektromobilio baterijos gamybos metu. Tačiau, jei žvelgtume į per visą elektromobilio tarnavimo laiką (nuo pagaminimo, iki utilizavimo) – išmetamo anglies dioksido kiekis būtų mažesnis nei tradicinių transporto priemonių.

Elektromobiliai yra sunkesni nei tradiciniai automobiliai, tačiau veikia tyliau

Didelį elektromobilių svorį lemia jų baterijos. Dėl didesnio svorio jų stabdymo laikas yra ilgesnis, tačiau elektromobilių keleiviai eismo įvykių metu yra saugesni. Kalbant apie elektromobilių skleidžiamą garsą – juose važiuojantys žmonės įprastai negirdi jokio triukšmo, kadangi elektromobiliai nenaudoja variklio, kuris įprastai skleidžia didelį garsą.

„Nissan Leaf“ yra pats sėkmingiausias elektromobilis

Pagamintas 2010 m., „Nissan Leaf“ buvo ir tebėra parduodamas daugiau nei 35 skirtingose pasaulio šalyse. Jo modelių parduoda daugiau nei 300 000. Jo techninė priežiūra yra pigi, o sąnaudos mažos.

Pabaigai

Remiantis žinomiausių automobilių gamintojų atliktomis apklausomis, dauguma žmonių vis dar mano, kad elektromobiliai nėra praktiški ir patikimi. Kai kurie baiminasi, kad elektromobilio baterija išseks prieš jiems pasiekiant norimą kelionės tašką ir aplinkui jiems nebus prieinamas elektromobilių įkrovimas tam skirtose stotelėse. Tuo tarpu kiti jaudinasi, kad jiems bus sudėtinga valdyti elektra varomą transporto priemonę. Tačiau gera naujiena yra ta, jog technologai ir inžinieriai visame pasaulyje nuolatos kuria naujus išradimus ir tobulina elektromobilius, tokiu būdu paversdami juos daug patogesniais ir patikimesniais automobiliais.