Nuo šių metų kovo 1 dienos dyzelinių automobilių vairuotojų laukia naujovė – šių mašinų variklių dūmingumą techninės apžiūros (TA) specialistai tikrin
Nuo šių metų kovo 1 dienos dyzelinių automobilių vairuotojų laukia naujovė – šių mašinų variklių dūmingumą techninės apžiūros (TA) specialistai tikrins taikydami griežtesnius reikalavimus, rašo „Lietuvos žinios“.
Dūmingumo reikalavimai nebus taikomi tik motorinėms transporto priemonėms, pirmą kartą įregistruotoms iki 1980 metų sausio 1-osios.
„Liberaliausi“ reikalavimai bus keliami transporto priemonėms, pirmą kartą įregistruotoms nuo 1980 metų sausio 1 iki 2008 metų birželio 30 dienos. Beveik pusantro karto griežtesnės maksimalios (ribinės) absorbcijos koeficiento reikšmės reikalavimai bus taikomi transporto priemonėms, įregistruotoms nuo 2008 metų liepos 1-osios iki 2011 metų gruodžio 31-osios. Griežčiausi reikalavimai – automobiliams, įregistruotiems nuo 2012 metų sausio 1 dienos, kurie turės atitikti transporto priemonės tipo patvirtinimo metu nustatytą maksimalią (ribinę) absorbcijos koeficiento reikšmę arba gamintojų deklaruojamas taršos normas.
„Reikalavimas per TA matuoti dūmingumą atsirado ne mūsų iniciatyva – tai ES direktyvinė nuostata, perkelta į nacionalinių įstatymų reikalavimus“, – aiškino asociacijos „Transeksta“ prezidentas Antanas Dadurka.
Per TA bus privalu spausti akceleratorių iki sūkių ribotuvo suveikimo, t. y. iki maksimalių sūkių, kuriuos gali pasiekti variklis. Atliekant patikrą akceleratoriaus pedalą reikės nuspausti iki galo greičiau negu per 1 sekundę, o taip bus siekiama sukurti tokias sąlygas, kad dyzelinio variklio įpurškimo siurblys veiktų didžiausiu našumu.
O kuo tai gresia dyzeliniams varikliams :
Skaičiuojama, kad Lietuvoje registruoti dyzeliniai automobiliai sudaro 48 proc. viso krašto transporto priemonių parko.