Padidėjęs padangų dėvėjimasis ir oro spaudimas Jei padangos bus eksploatuojamos taisyklingai, tarnaus visą joms skirtą laiką. Visas nenaudojamas
Padidėjęs padangų dėvėjimasis ir oro spaudimas
Jei padangos bus eksploatuojamos taisyklingai, tarnaus visą joms skirtą laiką. Visas nenaudojamas padangas galima suskirstyti į dvi grupes: 1) susidėvėjusias normaliai; 2) susidėvėjusias per anksti.
Užkirtus kelią pirmalaikiam padangų dėvėjimuisi, jos tarnaus ilgai ir patikimai, todėl būtina, kad padangų vidinis slėgis atitiktų normas. Medžiagos, iš kurių gaminamos padangos, nėra absoliučiai sandarios. Taip pat oro nutekėjimui gali tūrėti įtakos koks nors rato defektas arba per silpnai užsuktas ventilis. Padangų, kuriose slėgis per mažas, protektoriai daugiau deformuojasi automobiliui staigiai stabdant ar didinant greitį. Be to, sustiprėja padangų šoninių briaunų trynimasis ir apvadams tenkančios įtampos, tai lemia disko deformacijas ir žiedinius padangos įlūžimus. Dar viena rimta problema – padidėjusios kuro sąnaudos ir prastesnis automobilio valdymas.
Per didelis slėgis taip pat turi stiprų poveikį ir trumpina padangų tarnavimo laiką. Tai neigiamai veikia padangos kordą, nes auga įtampa pačiame karkase. Susidūrimo su didele kliūtimi, tokia kaip šaligatvio bortelis ar gili duobė, atveju padangos karkasas gali plyšti kryžmai. Po tokios avarijos padangos restauruoti neįmanoma.
Jeigu slėgis padangose normalus, protektorius dėvisi tolygiai. Slėgiui sumažėjus arba padidėjus, pastebimas netolygus apkrovų pasiskirstymas per visą padangos plotį. Sumažėjus slėgiui, kenčia vidurinė protektoriaus dalis, padidėjus – šoninės.
Greičiau padangos dėvisi tuomet, kai automobilis būna perkrautas, dažnas sportinis važinėjimo stilius, staigiai stabdant arba ratams prasisukant, pasirinkus netinkamą greitį ir nuo kelio dangos kokybės. Viskas neigiamai veikia padangas, jos greičiau suyra. Savaime suprantama, kad tai nėra saugu. Tarkim, perpumpavote ratą, taigi deformavosi ir ratlankis, – važiuojant ratas gali pats nusimauti. Norint išvengti šio ir panašių nemalonumų patarimas bus tik vienas – nuolat stebėkite slėgį savo padangose ir nepamirškite apžiūrėti pačių padangų.
Nereguliari priežiūra ir padangų remontas
Norint, kad padangos ilgai tarnautų, jas būtina prižiūrėti. Nereguliari techninė apžiūra ir retas padangų remontas taip pat lemia greitesnį padangų dėvėjimąsi ir suirimą. Važinėjant protektorius prisipildo smulkių šiukšlių: akmenukų, stiklo, metalo dalelyčių. Vėliau jos prasismelkia giliau į vidų, ardo gumą ir padangos audinius, sukurdamos didesnius ir gilesnius įtrūkius. Taip pat prie spartesnio dėvėjimosi gali prisidėti purvas ant kelių ir padidėjusi drėgmė. Laiku nuvalyti protektoriai ir smulkių dūrių, įpjovų ar įtrūkių remontas lėtina gumos dėvėjimąsi ir saugo padangas nuo suirimo prieš laiką.Netaisyklingai sumontuoti priekiniai ratai – taip pat dažna padangų susidėvėjimo anksčiau laiko priežastis. Priekinių ratų nukrypimas nuo leistinos išvirtimo normos lemia vienpusį protektoriaus susidėvėjimą, o jeigu dar ir suvedimas netinkamas, sparčiau dėvisi ratų protektorių kraštai. Tai pat reiktų žinoti, kad padangų ilgaamžiškumui turi įtakos stabdžių diskų ir būgnų susidėvėjimas, vairo sistemos laisvumas, galimas ašių pasislinkimas, per silpnai priveržti ratus laikantys varžtai, vairo traukių, važiuoklės dalių ir pan. susidėvėjimas, vibracija.
Deja, bet padangų ilgaamžiškumą lemia ir tai, ar taisyklingai jos sumontuotos. Jeigu padangos bus demontuojamos ar montuojamas neturint atitinkamų įrankių arba šį darbą darys neprofesionalas, gali būti pažeistos tiek pačios padangos, tiek ir ratų diskai.
Kadangi už lango žiema, vairavimo sąlygos dažnai būna sudėtingos. Taigi raginame vairuotojus rimtai vertinti ne tik automobilio techninę būklę, nepamiršti patikrinti akumuliatoriaus. Patariame, ypač prieš ilgesnę kelionę, kruopščiai apžiūrėti padangas. Jeigu kuris nors ratas kelia įtarimų, verčiau jį pakeisti arba bent užsukti į artimiausią servisą. Atminkite – tik tvarkingos ir sveikos padangos užtikrina saugų važiavimą.
Informacijos šaltinis: autoledi.lt