Naudotas akumuliatorius – kur jį dėti?

Naudotas akumuliatorius – kur jį dėti?

  Išsilieję teršalai, pramoninės atliekos, cheminės medžiagos - tai tik nedidelė dalis pavojingų atliekų, kurios patekusios į aplinką teršia n

NOS – Azoto suboksido sistema
Nepasikeitę padangų vairuotojai rizikuoja nuostoliais ir baudomis
Ar verta pasinaudoti auto supirkėjų paslaugomis?

 

Išsilieję teršalai, pramoninės atliekos, cheminės medžiagos – tai tik nedidelė dalis pavojingų atliekų, kurios patekusios į aplinką teršia ne tik gamtą, bet ir kenkia žmogaus sveikatai.

Medikų ir mokslininkų įrodyta, jog kenksmingos medžiagos turi tiesioginės įtakos įvairių ligų, ypač vėžinių, paūmėjimui. Todėl pastaraisiais dešimtmečiais visame pasaulyje skiriamas didelis dėmesys atliekoms, ypač pavojingoms, tvarkyti. Taip siekiama sumažinti jų poveikį natūraliai aplinkai. Ypač svarbu tinkamai tvarkyti pavojingas atliekas, kurių šalinimas kartu su bendromis atliekomis yra uždraustas ir reglamentuojamas teisės aktų.

Akumuliatorius sėkmingai galite priduoti metalo supirkimo vietose.

Rūgštinius švino akumuliatorius galima sėkmingai perdirbti

Automobiliniai akumuliatoriai – viena iš dažniausiai pasitaikančių pavojingų atliekų, kurios turi būti tinkamai surinktos, laikomos nustatytomis sąlygomis ir perdirbamos.

Rūgštiniai švino akumuliatoriai – tai atliekos, turinčios daug pavojingų cheminių medžiagų. Pagal ES reikalavimus, švino turinčius akumuliatorius ir baterijas privalu surinkti ir perdirbti taip, kad būtų galima pakartotinai panaudoti visas medžiagas, sudarančias šias atliekas – šviną, plastikus, sieros rūgštį, stibį ir kt

Nepaisant pavojingų atliekų kenksmingumo, vis dar nemaži automobilinių atliekų kiekiai tvarkomi netinkamai. Atliekos deginamos tiesiogiai kenkiant sveikatai ar išmetamos į sąvartynus, bendrus šiukšlynus. Todėl į aplinką (vandenis, gruntą, atmosferą) patenka pavojingos medžiagos, kurios skverbiasi į gruntinius vandenis. Taip pat netenkama iš tokių atliekų galimų gauti vertingų antrinių žaliavų ir energijos.

Rūgštiniai švino akumuliatoriai yra viena iš kenksmingiausių, tačiau tuo pačiu labiausiai perdirbamų atliekų. Tarptautinės baterijų tarybos (Battery Council International) teigimu, net 97 proc. naudotų akumuliatorių perdirbama ir vėl grįžta į automobilių pramonę. Taip ne tik minimizuojama žala sveikatai, bet ir taupomi gamtos resursai.

Tinkamai tvarkyti naudotus akumuliatorius – nesudėtinga

Baterijų ir akumuliatorių atliekos turi būti surenkamos atskirai, tam skirtuose specialiuose konteineriuose, statinėse, dėžutėse ar kitokiose talpyklose.

Tiek akumuliatorių, tiek baterijų atliekų negalima maišyti su kitomis atliekomis. Pagal atliekų tvarkymą reglamentuojančias teisės normas, visos surinktos baterijų ir akumuliatorių atliekos turi būti perduodamos jas teisę tvarkyti turinčioms įmonėms ir negali būti laikomos ilgiau nei 3 mėn.

Didžiausios atliekų surinkimo ir tvarkymo bendrovės Lietuvoje su įmonėmis, kurių veikloje susidaro pavojingų atliekų, palankiomis sąlygomis sudaro atliekų tvarkymo sutartis. Bendrovės klientams suteikia pavojingų atliekų (akumuliatorių, oro, kuro, alyvos filtrų irkt.) laikymo konteinerius ir laiku išveža susidariusias atliekas visoje Lietuvoje. Bendrovės filialus turi didžiausiuose Lietuvos regionuose, iš kurių nesudėtinga operatyviai pasiekti klientą ir išspręsti jamsu atliekų laikymu susijusias problemas.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0