Rūko žibintai naudingi tik naudojant juos tinkamai

Rūko žibintai naudingi tik naudojant juos tinkamai

Matomumas yra vienas pagrindinių saugumo faktorių kelyje, tačiau vairuoti, kai už lango pila lietus ar yra susidaręs tirštas rūkas, nėra paprasta. Tok

Automobilių chipavimas
Automobilinės kameros (vaizdo registratoriai)
Turbokompresorius (turbina)

Matomumas yra vienas pagrindinių saugumo faktorių kelyje, tačiau vairuoti, kai už lango pila lietus ar yra susidaręs tirštas rūkas, nėra paprasta. Tokiais atvejais vertėtų žinoti, kokie automobilių žibintai turi būti įjungti – tai viena iš pagalbos priemonių, vairuojant nepalankiomis oro sąlygomis, o tinkamas jų naudojimas iš tiesų gali padėti, kai dangus vairuotojams meta iššūkį.

Klaidingas rūko žibintų naudojimas

Kartais vairuotojai klaidingai mano, kad automobilių žibintai turėtų puošti transporto priemonę. Žinoma, žibintų dizainas turi daug reikšmės, visgi saugumą kelyje reikėtų laikyti svarbesniu už automobilio grožį. Kartais automobilių savininkai rūko žibintus aptraukia geltona plėvele: manoma, kad taip ir automobilis atrodo unikalus, jo skleidžiama šviesa yra paslaptingesnė. Visgi, toks poelgis sumažina šviesos kiekį, tad važiuojamoji dalis gali būti matoma prasčiau.

Daugelis rūko žibintus įsijungia tik tamsiuoju paros metu. Argumentas – taip apšviečiamas didesnis kelio plotas. Tačiau ir čia klystama – rūko žibintai skleidžia menką šviesą, jų efektyvumas atsiskleidžia važiuojant labai lėtai ir esant blogoms oro sąlygoms. Rūko žibintai, kitaip nei kiti automobilių žibintai, šviečia žemiau ir šviesos spindulį kreipia į šonus – taip šviesa neakina kitų eismo dalyvių. Taigi, reikėtų rūpintis, kad žibintai Jūsų automobilyje būtų sureguliuoti tinkamai.

Dar vienas mitas – pirkdami priešrūkines lemputes vietoje artimųjų sutaupysite. Iš tiesų šios lemputės yra pigesnės už artimųjų šviesų lemputes, bet jų keitimas yra kur kas sudėtingesnis ir užima daugiau laiko, o ir saugumui tai kenkia.

Reglamentas

Iš tiesų rūko žibintai gali būti įjungti tik esant blogam matomumui. Yra išimtis – priekinius rūko žibintus galima įjungti ir tuo atveju, jei sugenda kairysis artimųjų šviesų žibintas. Tačiau paprastai priekinius rūko žibintus patariama įjungti, kai sninga, lyja ar yra migla, rūkas.

Galinių rūko žibintų naudojimas yra kiek griežtesnis: juos galima įjungti tada, kai matomumas kelyje yra mažesnis nei 50 metrų. Tiesa, tokiu atveju ribojamas ir automobilio greitis – galima važiuoti 50 km/val greičiu. Taip yra dėl to, kad galiniai rūko žibintai yra 30 kartų ryškesni už galinių žibintų skleidžiamą šviesą.

Matomumą garantuosite tinkamai naudodami rūko žibintus

Turbūt sutiksite, jog kelyje yra svarbu ne tik matyti, bet ir būti matomiems. Visuomet vairuokite atidžiau, kai oro sąlygos yra nepalankios.

Svarbu laikytis tinkamo atstumo nuo priekyje važiuojančių automobilių. Be priežasties staigiai stabdyti – itin pavojinga, todėl stenkitės nesukelti avaringų situacijų už jūsų važiuojantiems vairuotojams.

Atsiminkite, kad galiniai  automobilių žibintai skleidžia 30 kartų silpnesnę šviesą už galinius rūko žibintus – prireikus juos įjunkite ir taip užtikrinsite savo automobilio matomumą.

Kiti transporto priemonės žibintai (ilgosios, artimosios šviesos), važiuojant per rūką, turi būti išjungtos. Jei būsite įjungę, tarkime, įlgąsias šviesas, rūkas atrodys dar tirštesnis. Tiesa, valytuvai tokiu atveju gali pagelbėti.

Rūko žibintai: kokybė ir naujovės

Kokybė yra labai svarbi renkantis ilgaamžes, efektyvias, legaliai pagamintas priešrūkines ar kitas lemputes. Jos turi būti tinkamai sureguliuotos – tai lems geresnį matomumą, esant tirštam rūkui, ir tarnaus ilgesnį laiko tarpą. Taip pat rūko žibintai gali būti mėlyno arba gintarinio atspalvio. Tokiu būdu automobilis kelyje gali būti pastebimas dar geriau.

Į rūko žibintus gali būti montuojamos įprastos lemputės, tačiau technologijoms tobulėjant, daugėja LED rūko žibintų, kurie būna montuojami viename korpuse kartu su DRL dienos žibintais. LED rūko žibintai yra ne tik ekonomiškesni už įprastus, bet ir ilgaamžiai – lemputės keisti nereikia visą tarnavimo laikotarpį.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0