HomePatarimai

Kuro purkštukų gedimai: brangūs, tačiau nuspėjami

Kuro purkštukų gedimai: brangūs, tačiau nuspėjami

Kuro sistemos priežiūra – vienas kebliausių rūpesčių, tenkančių stambiųjų transporto priemonių vairuotojams. Su itin rimtomis problemomis gali susidur

Atšalus orams vairuotojų laukia – „Juodasis ledas“
Turbinos remontas: ką reikia žinoti paprastam vairuotojui?
Kas yra VIN kodas

Kuro sistemos priežiūra – vienas kebliausių rūpesčių, tenkančių stambiųjų transporto priemonių vairuotojams. Su itin rimtomis problemomis gali susidurti naudojantieji dyzelinius variklius. Purkštukai – ypatingai jautri ir brangiai remontuojama tokių variklių dalis. Tiesa, remonto galima išvengti laiku pastebėjus gedimo požymius. Taigi, kokie jie ir kada reikėtų sunerimti?

Dažniausios priežastys, dėl kurių kyla purkštukų gedimai

Nemažai sunkiojo krovininio transporto vairuotojų kurui stengiasi pataupyti. Išvykę į kaimynines šalis Rytuose, jie neretai papildo degalų baką būtent ten. „Juk pigiau“, – atsakytų daugelis jų, paklausti kodėl. Problema ta, kad degalų tiekimo sistema nekokybiškam kurui yra ypač jautri. Rytų Europos šalyse dyzelinis kuras gaminamas naudojant jau gerokai pasenusias technologijas. Dėl to juose gausu kenksmingų sieros junginių.

Prastos kokybės kuras gadina automobilio detales, o ypatingai – purkštukus, kurie yra tiesiogiai susiję su degalų tiekimu varikliui. Sutrikus purkštukų darbui, jie negali tinkamai tiekti varikliui kuro, todėl šis užsiveda sunkiau. Kai purkštukai nebeveikia, degalai negali užsidegti. Dėl to užsiteršia ir variklio tepimo sistema, tad pats variklis tinka naudoti daug trumpiau nei norėtųsi.

Kita dažna priežastis, dėl kurios išryškėja purkštukų gedimai, yra nekokybiškos variklio dalys ar silpnesni pačių purkštukų tvirtinimo elementai. Dėl jų purkštukai gali ne tik atšokti – jie taip pat pradeda greičiau dilti. Todėl šių detalių remonto prireikia dažniau. Teoriškai transporto priemonė su naujais kuro purkštukais turėtų be jokių trikdžių nuriedėti bent 200 tūkstančių kilometrų. Tačiau atstumas priklauso ir nuo šių variklio detalių kokybės, ir nuo priežiūros.

Ryškiausi purkštukų gedimų požymiai

Siekiantiems išvengti didelių išlaidų autoservise patariame reguliariai stebėti savo transporto priemonės variklio būklę. Paprastai purkštukų gedimus galima nuspėti iš anksto. Žemiau – keli požymiai, kuriuos pastebėjus siūlome kreiptis į specialistus:

  • sumažėjęs variklio galingumas ir garsesnis jo darbas;
  • sunkumai užvedant variklį;
  • staigiai išaugusios kuro sąnaudos;
  • kaistantis variklis;
  • iš variklio skyriaus sklindantys juodi dūmai.

Purkštukų gedimus nustatyti nėra lengva, tačiau minėti požymiai dažniausiai susiję būtent su jais. Pavyzdžiui, naudojant blogos kokybės kurą, purkštukai aplimpa įvairiausiais teršalais, kurie vėliau sukietėja ir užkemša angas. Siekiant, kad tokie purkštukų gedimai netaptų rūpesčiu, rekomenduojame reguliariai atlikti variklio ir purkštukų darbo patikrą. Apžiūrą reikėtų organizuoti kas maždaug 50 tūkstančių nuvažiuotų kilometrų.

Geriau anksčiau nei vėliau

Neretai apie purkštukų gedimus vairuotojai sužino tik po kurio laiko. Kuo ilgiau problema nesprendžiama, tuo daugiau paskui kainuoja remontas. Tad jeigu kurį laiką nesilankėte autoservise, patariame nedelsti ir padaryti tai artimiausiu metu.

Jei nutiko taip, kad remonto prireikė staiga, automechanikai siūlo nebijoti ir vietoje variklio purkštukų keitimo naujais rinktis restauraciją. Su restauruotais purkštukais vilkikai gali įveikti beveik tokius pat atstumus kaip naujos transporto priemonės su naujais purkštukais.

Tiesa, purkštukų gedimai taip pat gali formuotis ir dėl gamintojo kaltės. Tokiu atveju, jei rinksitės naujas detales, atidžiau įvertinkite gamintoją ir nebijokite pasikonsultuoti su ekspertais. Remontą taip pat vertėtų patikėti tik patyrusiems šios srities specialistams. Jie ne tik atliks savo darbą sąžiningai, atidžiai, bet ir suteiks darbo kokybės garantiją.

Tam, kad transporto priemonė būtų patikima, tereikia skirti pakankamai laiko jos priežiūrai. Reguliariai atlikite variklio darbo patikrą, nenaudokite prastos kokybės degalų, stebėkite kuro sąnaudų rodiklius ir nenumokite ranka, jei pastebėsite nors vieną įtarimą keliantį pokytį. Prisiminkite: net jei priežiūra nepigi, ji padeda išvengti ne tik dar didesnių išlaidų, bet ir eismo įvykių grėsmės.