Formula Junior – Birželio 3 d. – Kačerginė

Formula Junior – Birželio 3 d. – Kačerginė

Birželio 3 d. Lietuvoje įvyks įdomus automobilių sporto renginys – „Nemuno Žiedo“ trasoje Kačerginėje lenktyniaus net 40 dar nematytų bolidų. Nors For

Fast Lap IV etapas , Žiedo Čempo III etapas 2011.09.03
Paskutinis drfit renginys šį sezoną – Putadienis
VAG Track day + Show off! Liepos 14d.
Birželio 3 d. Lietuvoje įvyks įdomus automobilių sporto renginys – „Nemuno Žiedo“ trasoje Kačerginėje lenktyniaus net 40 dar nematytų bolidų. Nors Formula Junior – tai lenktynės istoriniais vienviečiais bolidais atvirais ratais, bet visi automobiliai puikios techninės būklės, o kai kurie iš jų atrodo lyg išriedėję tiesiai iš gamyklos.  Su šiomis lenktynėmis, Kačerginės Nemuno žiedo trasa prisijungė prie pasaulinio garso trasų, Monzos žiedo Italijoje bei Silverstouno trasos Didžiojoje Britanijoje, tad ir Lietuvoje vyks įspūdingos senovinių formulių lenktynės.

„Formula Junior“ savo gyvavimą pradėjo 1975 metais, kuomet lenktynės pradėtos vykdyti jau istoriniais tapusiais bolidais. 1993 m. įkurta „Formula Junior“ asociacija (The Formula Junior Historic Racing Association (“FJHRA”), kuriai vadovavo Sarah Mitrike tėvas Duncan Rabagliati. Minėtos asociacijos nariai nėra profesionalūs lenktynininkai.

1997 m. „Formula Juniors“ pirmą kartą startavo Monake. Kiekvienais metais minėtos varžybos vyksta skirtingose pasaulio šalyse.

Švenčiant „Formulės“ 60 metų jubiliejų, visame pasaulyje vyksta 3 metų „World Formula Junior“ lenktynių turai, aplankant daugelį ankstesnių „Formula Junior“ lenktynių trasų.

Minėjimas, 2016 metais prasidėjęs Pietų Afrikoje, persikėlė į Australiją, Naująją Zelandiją, JAV, Europos šalis, na o štai 2018 metais nuspręsta apsilankyti Lietuvoje.

„Formula Junior“ lenktyniniuose automobiliuose įmontuoti 1,0 ir 1,1 litro darbinio tūrio standartiniai varikliai bei pavarų dėžės, važiuoklė – mini „Grand Prix“. Nors šio tipo formulės varžybos tęsėsi tik 6 sezonus, tačiau tai netrukdė jai išpopuliarėti visame pasaulyje, įskaitant tokias šalis kaip Australija, Kuba, Pietų Afrika ir, žinoma, JAV bei Europa. Daugelyje buvusių Rytų bloko šalių, tokių kaip Lenkija, Čekoslovakija, TSRS, taip pat vyko „Formulės“ lenktynes. Garsūs buvę ir dabartiniai Formulės 1 lenktynininkai Jimas Clarkas, Johnas Surteesas, Jochenas Rindtas ar grafas Wolfgangas Von Tripsas savo karjerą pradėjo būtent „Formulės Junior“ lenktynėse.
„Formula Junior“ bolidų konstruktorių pavadinimai jau nelabai žinomi šiuolaikiniame lenktynių pasaulyje. „Stanguellini“, „Sadler“, „Gemini“, „Terrier“, „Huffaker“, „Mallock“ ir kitų gamintojų vardai garsiai skamba tik istorinių formulių pasaulyje. Bet jų kūriniai ne vienam šiuolaikiniam automobiliui pakrautų malkų. „Formula Junior“ sveria tik 400 kg, jų 120 AG varikliai nuo 0 iki 100 km/h bolidą pagreitina per 4 sekundes. Kadangi visi automobiliai privalo atitikti laikmečio techninius reikalavimus, tai ir kova tarp jų būna nevaikiška. Kaip ir jų kaina. Šiuo metu už brangiausią parduodamą bolidą prašoma 150 000 JAV dolerių. Pigiausias egzempliorius įkainotas 25 000 svarų.
Pirmosios „Formulės“ lenktynės įvyko 1958 m. balandžio 23 d. „Monza“ lenktynių trasoje. Tai buvo Italijos grafo Johnny Lurani idėja, tikintis sukurti progresyvią mokymo sistemą pradedantiesiems vairuotojams, šiems įgaunant įgūdžių ketinant dalyvauti tikrojoje „Formulės 1“ trasoje.

Trumpi faktai:

  • Formulė 1 lenktynės yra labai brangios, o į jas patenka tik geriausi. Tai ką daryti kitiems, kurie taip pat nori pasivaržyti? Šis klausimas sukosi italų grafo Giovanni Lurani galvoje ir jam kilo mintis sukurti naują, lengvai prieinamą lenktyninių bolidų klasę. Taip 1958 metais buvo sukurta „Formula Junior“ – paprasčiausia formulių kategorija, skirta mėgėjams ir pradedantiesiems.
  • Formula Junior nėra toks pat renginys kaip, tarkim, „Formulė 1“. Rengiamos įvairios lenktynės su savais niuansais. Rengti ir nacionaliniai „Formula Junior“ čempionatai, ir regioninės lenktynės. Dabar „Formula Junior“ yra istorinių automobilių lenktynės.
  • Formula Junior yra istorinių bolidų lenktynės, todėl reikalavimai yra gana laisvi. „Formula Junior“ priskiriami bet kada istorijoje važiavę šios klasės bolidai, todėl tarp jų yra ir su varikliais priekyje, ir su varikliais gale, ir su 1, ir su 1,1 litro varikliais. Dabar į specialius „Formula Junior“ renginius priimami ir istoriniai „Formulės 4“ bolidai.
  • „Lotus“ dominavimas. Garsus britų sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ visa galva pasinėrė į „Formula Junior“ lenktynes, kuriose ir dominavo. „Lotus“ anksti suprato aerodinamikos svarbą, todėl mažieji bolidai buvo labai aptakūs. „Lotus“ padėjo ir technologijos vystomos „Formulei 1“. Kiti dominuojantys vardai buvo „Lola“, „Brabham“, „Cooper“, „Stanguellini“.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0