Ar važinėsime vandeniliu Europoje?

Nauji vandenilio tinklo planai skelbia, kad degalų elementų automobilius vairuosime po penkerių metų. Vandenilio degalų elementų era gali prasidėti

„Mazda 323 turbo 4WD“ – automobilis, kurį pamiršo laikas
Kaip paruošti automobilį pavasariui?
Du nauji Subaru modeliai Lietuvoje

Nauji vandenilio tinklo planai skelbia, kad degalų elementų automobilius vairuosime po penkerių metų.

Vandenilio degalų elementų era gali prasidėti anksčiau nei daugelis iki šiol manė. Net aštuoni stambiausi automobilių gamintojai neseniai susirinkę ambicingai paskelbė iki 2015-ųjų pagaminsiantys „kelis šimtus tūkstančių“ degalų elementų automobilių.

Be abejo, apie degalų elementų automobilius panašius drąsius pareiškimus girdėjome jau ne kartą. Jei ankstyvosios GM ir „Mercedes“ prognozės būtų išsipildžiusios, jau šiandien tokį automobilį galėtume įsigyti bet kur. Bet naujasis pranešimas yra kur kas arčiau realybės nei seniau, tad tikrai įmanoma, kad po penkerių metų vairuosime degalų elementų automobilį.

Tokie automobiliai neabejotinai veikia — tą jau įrodė HONDA FCX Clarity. Degalų elementų efektyvumas ir funkcionalumas taip pat įrodytas Hamburge įsikūrusios kompanijos „Clean Energy Partnership“, kurioje važinėjama 40 degalų elementų automobilių iš „Mercedes“, GM ir „Ford“. Ambicingas „Honda“ sprendimas pirmajai pristatyti serijinį degalų elementų automobilį FCX taip pat nuteikia optimistiškai.

Taigi patys automobiliai nėra kliūtis — jų paplitimą labai riboja didžiulės išlaidos, reikalingos šių degalų infrastruktūrai įkurti. Tai tarsi „kiaušinio ir vištos“ dėsnis: jei automobilių gamintojas nori gaminti ir parduoti degalų elementų modelius, jam reikalingas vandenilio degalų tinklas, kad pirkėjai galėtų prisipildyti bakus. O norint įkurti ir išlaikyti tokių degalų pildymo tinklą, reikia, kad juo naudotųsi kuo daugiau vairuotojų. Būtina, kad abi pusės susitartų ir kartu pristatytų tiek automobilius, tiek degalų pildymo sistemą. Kitaip degalų elementų era liks tik svajone.

Neseniai šia linkme buvo žengtas svarbus žingsnis: „Daimler“, „Ford“, „General Motors Europe“, „Hyundai-Kia“, „Renault-Nissan“ ir „Toyota“ pasirašė susitarimą, skatinantį energetikos kompanijas sukurti vandenilio tinklą, kuriuo ir naudosis planuojami keli šimtai tūkstančių automobilių.

Gamintojai numato, kad „nuo 2015-ųjų galima komerciškai sėkmingai pardavinėti nemažą kiekį elektrinių automobilių su degalų elementais.“

Šiuo susitarimu gamintojai viliasi energetikos kompanijas paskatinti vandenilio infrastruktūrą suformuoti iki 2015-ųjų. „Ji turėtų būti sukurta iš miesto vietovių ir sujungta su plačiai gyvenamomis teritorijomis.“

Ypač vandenilio infrastruktūros gamintojai siekia Europos — Vokietija taptų atsparos tašku. Toks pat procesas būtų naudojamas plečiant technologijas į kitus pasaulio regionus, ypač JAV, Japoniją ir Korėją.

Optimizmo suteikia ir sutartis tarp „Daimler“ ir kompanijų „Total“, „Shell“, dujų tiekėjos „Linde“ bei Vokietijos energetikos kompanijos „Vattenfall“. Joje numatyti planai sukurti degalų elementų tinklą Vokietijoje. Šalyje jau dabar yra 30 vandenilio pildymo stočių, 7 iš jų yra įprastose žmonėms degalinėse.

Pirmoji memorandumo fazė yra verslo plano, praplėsiančio tinklą, plėtojimas, kurį iš dalies remia Vokietijos vyriausybės ekonomikos skatinimo paketas. Jei jis bus naudingas, 2015-aisiais šalyje bus pradėtas antrasis etapas.

Kol kas šis memorandumas tėra tik ambicingas susitarimas, paliekantis įspūdį dėl užmojų ir įtrauktų partnerių. Bet kai kurių automobilių gamintojų atstovai mano, kad tikroji šių sandorių paskata yra naftos kompanijų užspaudimas į kampą. Išpopuliarėjus elektromobiliams visiškai sumenktų bet kokių naftos degalų verslas. Būtent ant šios bangos turėtų išplaukti degalų elementų projektas.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0